וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אירן ממשיכה בהתקדמות מואצת להשגת גרעין"

טל שלו

24.8.2012 / 16:26

בפגישתו עם חבר קונגרס אמריקאי, הביע ראש הממשלה דאגה בעקבות הדיווחים לפיהם אירן התקינה צנטריפוגות נוספות להעשרת אורניום: "התעלמות מוחלטת מהדרישות הבינלאומיות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

"קיבלנו הוכחה נוספת לכך שאירן ממשיכה בהתקדמות מואצת להשגת נשק גרעיני" - כך אמר היום (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הדיווחים לפיהם אירן התקינה צנטריפוגות נוספות להעשרת אורניום במתקן הגרעיני שלה ליד העיר קום. לדברי נתניהו בפגישה עם חבר הקונגרס האמריקאי מייק רוג'רס, מדובר בהוכחה לכך שאירן ממשיכה בניסיונותיה לפתח נשק גרעיני "תוך התעלמות מוחלטת מהדרישות הבינלאומיות".

אתמול מסרו גורמים דיפלומטיים בווינה כי אירן התקינה צנטריפוגות נוספות במתקן התת-קרקעי שלה להעשרת אורניום בפורדו שליד העיר קום. עם זאת, לא נמסר כמה צנטריפוגות בדיוק הותקנו לאחרונה, ההערכה מדברת על כ-300.

על פי הדו"ח האחרון של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שהוגש לפני כשלושה חודשים, היו בקום כ-900 סרכזות, חלקן בשלבי הרצה, וחלקן העשיר כבר אורניום לרמה של 20%. לפיכך, בהתחשב בנתונים אלה, יש עתה לאירן כ-1,200 צנטריפוגות באתר בפורדו. במקום ישנו אולם ייצור שיכול להכיל עד 3,000 צנטריפוגות. ההערכות במודיעין במערב הן שאם אירן תתקין את הכמות הזו ותעשיר את האורניום שברשותה מרמה של 3.5% או 20% ל-90%, היא תוכל תוך כשנה לייצר די חומר בקיע ליצירת פצצת גרעין אחת.

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
צילום לווין של המתקן התת קרקעי בפורדו/רויטרס

עוד דווח כי הצנטריפוגות המדוברות עדיין לא פעילות, אלא רק הותקנו, וייקח עוד זמן עד שייכנסו לפעולה סדירה ויתחילו להעשיר אורניום. על כן, הדיווח אינו מתנגש עם הערכת דיפלומטים מערביים, לפיה הדו"ח הקרוב של סבא"א לא יצביע על התפתחות משמעותית בתכנית הגרעין האירנית מאז הגשת הדו"ח הקודם, לפני שלושה חודשים. להערכת הגורמים, הדו"ח צפוי להצביע גם על כך שאירן ממשיכה להתקדם בקצב די קבוע בתחום העשרת האורניום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בהכנת הידיעה השתתף יוסי מלמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully