וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות ישראל: מזכ"ל האו"ם ייסע לאירן

טל שלו

22.8.2012 / 20:40

באן ישתתף בוועידת המדינות הבלתי-מזדהות בטהרן בשבוע הבא, למרות ההתנגדות, גם בוושינגטון. דוברו: "נעביר לאירן את חששות העולם לגבי תכנית הגרעין והסיוע לטרור ולסוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(דבריו של דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה על כוונתו של באן לבקר בטהרן)

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ישתתף בוועידת המדינות הבלתי-מזדהות של האו"ם, שצפוי להתכנס בשבוע הבא בטהרן, חרף ההתנגדות של ארצות הברית וישראל, וקריאתן להחרים את האירוע. "מתוך כבוד לאירן, המזכ"ל ינצל את ההזדמנות ויעביר את החששות והציפיות של הקהילה הבינלאומית אשר לסוגיות בהן נחוצים בדחיפות שיתוף פעולה והתקדמות, בהן תכניתה הגרעינית של אירן, סיועה לטרור, המשבר בסוריה וזכויות אדם", אמר דוברו מרטין נסירקי.

באן קי מון בכנס הרצליה, פברואר 2012. דרור עינב
למרות הכל, ימריא לאירן. באן/דרור עינב

בשבוע שעבר שוחח ראש הממשלה נתניהו עם באן, ותקף אותו בחריפות. "התאכזבתי לשמוע על כוונתך להשתתף בכינוס", אמר נתניהו לבאן והדגיש: "נסיעתך הצפויה לטהרן החודש היא טעות גדולה, גם אם היא נעשית מכוונות טובות. איני רואה כל סיבה לביקור במדינה ששלטונה הוא אנטישמי ושם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל".

"מצפים שבאן לא ייפול למלכודת התעמולה האירנית"

בשבוע הבא צפויות להתכנס בטהרן 116 החברות בגוש המדינות הלא מזדהות של האו"ם (NAM), בכינוס שמעורר זעם בישראל, על רקע הניסיון לבודד את אירן בזירה הבינלאומית לנוכח המאבק בפרויקט הגרעין שלה. מקורו של הארגון במדינות שביקשו לא להזדהות עם המערב או עם הגוש המזרחי בשנות המלחמה הקרה.

בישראל זעמו על כך שחלק מהמשתתפות בכנס - ובראשן הודו - המקיימות יחסים דיפלומטיים ואף ידידותיים עם ישראל, נתנו ידן לקיום הכנס בטהרן. במשרד החוץ החלו בשבועות האחרונים בניסיון לטרפד את השתתפותן של מדינות מרכזיות בעולם בכנס. במשרד לחצו להוריד את דרג הייצוג באירוע, בין היתר על רקע ההערכה שאירן מתכוונת לנצל את הכנס כדי להעביר החלטה המגבה את זכויותיה להעשרת אורניום ואנרגיה גרעינית. בשבוע האחרון, נודע כי גם מזכ"ל האו"ם צפוי להשתתף בכינוס, מהלך שמעורר זעם גדול בישראל.

"אין ספק שהמשטר האירני יעשה שימוש בכנס כדי לכסות על פשעיו נגד האוכלוסיה שלו, על המירוץ הלא חוקי לנשק גרעיני, ועל פעולות הטרור והתמיכה באסד", אמר הערב דובר משרד החוץ יגאל פלמור. "אלה סיבות טובות לא לנסוע לטהרן, אך אנו מצפים ממי שבכל זאת החליט לנסוע שיקפיד לא ליפול למלכודת התעמולה האירנית בעל כרחו, ושיבהיר היטב את עמדותיו כלפי מהלכיו של משטר האייתוללות".

נתניהו תקף את מזכ”ל האו”ם: ”מקומך אינו בטהרן”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully