וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא”א אישרה: ”השיחות עם אירן יחודשו בדצמבר”

9.11.2012 / 16:10

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסרה כי במשא ומתן ינסו הצדדים לגבש דרך לפתרון משבר הגרעין. השיחות האחרונות בין הצדדים התקיימו באוגוסט, ולא הושגה בהן התקדמות

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסרה היום (שישי) כי היא תקיים סבב שיחות חדש עם טהרן ב-13 בדצמבר. "מטרת השיחות היא לנסות לגבש גישה לפתרון של סוגיות בולטות הקשורות לתכנית הגרעין של אירן", אמרה דוברת הסוכנות, ג'יל טודור. הדוברת התייחסה לגיבוש הסדר שיאפשר לסבא"א לחדש את חקירת ההיבטים הצבאיים לכאורה של תכנית הגרעין של אירן, בעוד אירן טוענת שתכנית הגרעין שלה משמשת לצרכי שלום בלבד.

השיחות בין אירן וסבא"א מתקיימות בנפרד מן השיחות אותן מקיימת הרפובליקה האיסלמית עם שש המעצמות, הכוללות את חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה. סבב השיחות האחרון בין אירן וסבא"א התקיים בחודש אוגוסט, אך נכשל בהשגת התקדמות. על פי ההערכות, מי שיוביל את השיחות מצד סבא"א יהיה המפקח על הגרעין באו"ם, הרמן נקרטס.

אתמול הודיעה ממשלת אירן על איסור של ייבוא מוצרי "מותרות", בהם מכוניות, מחשבים ניידים וטלפונים סלולריים. ההחלטה מעידה על המצוקה הכלכלית הגדולה ביותר שאליה נקלעה אירן בחצי השנה האחרונה, בשל משטר העיצומים הבינלאומיים המוטל עליה, ובמיוחד איסור ייצוא נפט גולמי וכן הגבלות חמורות על פעילות מערכת הבנקאות שלה.

צעדים אלה מחזקים את התחושה כי ההנהגה האירנית תאלץ בסופו של דבר להסכים להסדר עם הקהילה הבינלאומית בקשר לתכנית הגרעין שלה. ההערכה משתלבת על רקע בחירתו מחדש של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, וחיזוק האפשרות שיתחדש המשא ומתן בינה ובין שש המעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully