וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ברוסיה: פוטין נחרץ שלא תהיה אירן גרעינית

טל שלו, מוסקבה

8.11.2012 / 18:31

בפגישתם בקרמלין הדגיש נשיא המדינה בפני עמיתו הרוסי כי על כתפיו מוטלת האחריות שהשואה לא תחזור שוב. פרס גם קרא לפוטין להתערב בנעשה בסוריה: "הזמן הולך וכלה"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש היום (חמישי) עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בקרמלין שבמוסקבה. בפגישה, שנמשכה כשלוש שעות, דנו השניים בפיתוח היחסים בין שתי המדינות וכן בגרעין האירני. בסיומה ציין פרס כי הפגישה היתה ידידותית וגלוית לב. "הרושם שלי הוא שיושב כאן ידיד אמיתי של העם היהודי ושל עם ישראל. הוא בקיא ומבין את הסכנות שישנן, הוא נחרץ שלא תהיה אירן גרעינית", אמר פרס. במהלך הפגישה העלה פרס את החששות הישראליים בנוגע למעורבותה של רוסיה בהתחמשות משטרו של בשאר אסד בסוריה, ובפרט בעסקת טילי ה-S-300, שצפויה להתרחש בראשית 2013. בסביבת הנשיא הדגישו כי "פוטין גילה הבנה לכל החששות הישראליים". כמו כן, שני המנהיגים דנו בפתרונות הפוליטיים המוצעים לחילופי המשטר בסוריה, ובין היתר בהצעה לפיה הליגה הערבית תיקח על עצמה את האחריות על חילופי המשטר הפוליטיים בסוריה.

שמעון פרס נפגש עם ולדימיר פוטין בקרמלין, רוסיה. מארק ניימן/, לשכת העיתונות הממשלתית
"גילה הבנה לכל החששות הישראליים". פוטין ופרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן/

פרס קרא לרוסיה להתערב בנעשה בסוריה: "לפדרציה הרוסית יש תפקיד בהפסקת שפיכות הדמים ולהביא שקט וביטחון לעם הסורי ולמזרח התיכון כולו. לצערי הרב, הזמן הולך וכלה". בתום הפגישה התייחס נשיא המדינה לירי מסוריה היום לעבר ישובי הגולן ואמר כי "היום נפלו פצצות סוריות על ישראל אחרי שקט של הרבה שנים. נעשה שזה לא יקרה שוב".

פרס חזר על קריאתו לפוטין לאחד כוחות עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה כדי להילחם במשותף בגרעין האירני. "שני המנהיגים הצעירים האלה נושאים באחריות העליונה כלפי העולם. אני מאמין שזה יכול להיות פרק חדש בקידום העולם לקראת העתיד". פרס, שחנך מוקדם יותר את מוזיאון הסובלנות במוסקבה, דיבר על לקחי השואה, ואמר לעמיתו הרוסי כי "רוסיה מילאה תפקיד היסטורי חד-פעמי במלחמת העולם השנייה, ולכן כל משקיף אובייקטיבי צריך להבין שעל כתפי רוסיה, ועל כתפך אדוני הנשיא, מוטלת האחריות שדבר כזה לא יחזור. זוהי אחריות כבדה, עמוקה ורצינית. רוסיה תערוב לביטחונה של ישראל ולא תרשה לה ליפול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא המדינה שמעון פרס ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישתם במוסקבה, 8 נובמבר 2012. רויטרס
"רוסיה תערוב לביטחונה של ישראל ולא תרשה לה ליפול"/רויטרס

פרס הודה לפוטין על הזמנתו לביקור, והדגיש את ההערכה הגדולה שהוא רוחש לתרומתה של רוסיה לניצחון בעלות הברית על הנאצים במלחמת העולם השנייה. "ברית המועצות הנחילה את המכה המכרעת על ראשו של היטלר. לעם הרוסי היו שלושים מיליון הרוגים. אין דבר כזה בהיסטוריה. כל אדם הגון צריך להגיד תודה לרוסיה. כל אדם גדול צריך להצדיע לצבא האדום שלחם ביכולות בלתי רגילות".

פוטין מיעט לדבר על הנעשה בסוריה ובאירן, והעדיף להתמקד בתהליך השלום עם הפלסטינים. "יש לנו הבנה שצריך לפתור את הבעיות במזרח התיכון, ובמיוחד את הסכסוך בין הערבים והישראלים. הדרך היחידה להגיע להסדר היא בדו-שיח, ורוסיה קוראת לצדדים לחדש את המשא ומתן". פוטין הביע הערכה רבה על הידידות עם ישראל והביע תקווה כי היחסים ימשיכו להתהדק.

בפגישה הדגיש פוטין גם את שביעות רצונו מהשתתפותו של פרס בטקס חנוכת מוזיאון הסובלנות היהודי במוסקבה. "העם הרוסי איבד הכי הרבה קורבנות במלחמת העולם השנייה. לא נשכח לעולם את קורבנות המאבק נגד הנאציזם. לא נשכח לעולם את השואה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully