וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מאותת לנתניהו: "לפעול בדחיפות לחידוש המשא ומתן"

טל שלו

8.11.2012 / 11:14

קרא לממשלה לחדש את השיחות עם הרשות הפלסטינית. "שתי מדינות לאום שיחיו בשכנות טובה. זה הכרחי ואפשרי". עוד קרא פרס לנשיא רוסיה לשלב ידיים עם אובמה נגד אירן

"עלינו לפעול בדחיפות לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. הבסיס לשלום קיים ומקובל על שנינו. שתי מדינות לאום לשני עמים שיחיו בשכנות טובה. זה הכרחי ואפשרי", אמר היום (חמישי) נשיא המדינה, שמעון פרס, שקרא לשמור על הסכמי השלום עם ירדן ומצרים בנאומו בטקס חניכת המוזיאון היהודי ומרכז הסובלנות במוסקבה. יממה לאחר הבחירות בארצות הברית, קרא פרס לנשיא אובמה לאחד כוחות עם עמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין, ולהתגבר על המחלוקות ולפעול במשותף למניעת נשק גרעיני מאירן, וכן לשים קץ לשפיכות הדמים בסוריה.

פרס לפוטין: יש לרוסיה אינטרס לשלום בישראל. רויטרס
הנשיא לצד פוטין בביקורו של האחרון בישראל, באוגוסט/רויטרס

"אנחנו מתפללים שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב שנבחר מחדש זה עתה, ברק אובמה, ישלבו ידיים כדי לשים קץ לטרור ולאיומים האפלים, וישחררו את האנושות משפיכות דמים וזריעת ייאוש", אמר פרס. "כיהודים, לא נעצום עין אל מול איומי השמדה שהופיעו מחדש. לא רק אנחנו, איש אינו רשאי לעצום עינו משליטי אירן, המכחישי שואה ומבשרי שואה", אמר פרס, שצפוי להיפגש בהמשך היום עם הנשיא פוטין, ולחזור על קריאתו גם בפניו. "בעמדה זו איננו לבד. אני יודע שזו גם עמדתה של רוסיה. רוסיה כבר מילאה בעבר תפקיד מכריע בהצלת העולם, וגם היום מחכה לה גורל דומה", הוסיף.

לברוב: "המוזיאון היהודי הגדול בעולם"

בטקס חניכת המוזיאון נכחו בכירי הקהילה היהודית הרוסית ותורמים נכבדים, בהם איש העסקים הישראלי לב לבייב והמיליארדר רומן אברמוביץ'. "זה המוזיאון היהודי הגדול בעולם", אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, שהגיע במקומו של הנשיא פוטין שממעט בהופעותיו הציבוריות בשבועות האחרונים, ככל הנראה עקב פציעה. "יש משמעות רבה לכך שגם רוסים וגם יהודים לחמו יחד במלחמת העולם השנייה", אמר לברוב. "מטרתנו המשותפת היא לא לאפשר לאף אחד לחזור על המעשים האיומים האלה. הנשיא פרס פועל רבות לקידום השלום בעולם. אנחנו שמחים לארחו ומוקירים את פעילותו".

מאוחר יותר היום ייפגש פרס עם פוטין, ויישא עמו הצהרות לתקשורת לאחר תקופה ארוכה שפוטין נעדר מעיני המצלמות. הפגישה בין השניים צפויה לעסוק בעיקרה באתגר הגרעין האירני והמשך הלחימה בסוריה, ובין היתר, צפוי פרס לדון עם פוטין במעורבות רוסיה בחימוש כוחות באירן וסוריה, ובעסקת טילי ה-s300 בין רוסיה לסוריה, שמעוררת מורת רוח גדולה בישראל.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully