וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר שאחרי: אובמה מתחיל לבנות את הממשל החדש

בתקופה הקרובה יגבש אובמה נבחרת שתחליף את אנשיו הצפויים לפרוש בתום הכהונה, ובראשם מזכירת המדינה קלינטון. מועמדים אפשריים לתפקיד: טום דונילון, סוזן רייס וג'ון קרי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי חודשים של התרוצצות במסע הבחירות היקר ביותר שידעה ארצות הברית, מתעורר הנשיא ברק אובמה בשיקגו עם נטל כבד על כתפיו: כעת, כשהאמריקאים נתנו לו הזדמנות נוספת, עליו להוכיח להם שהוא עדיין יכול לממש את הבטחותיו מאותו קמפיין מעורר השראה ב-2008. לקראת המשימה המורכבת, במהלכה ייאלץ להתמודד שוב עם ההתנגדות היציבה מצד בית הנבחרים הרפובליקני, בשבועות הקרובים צפוי אובמה לגבש סביבו את נבחרת השרים שירכיבו את הממשל האמריקאי.

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

נאום ברק אובמה לאחר ניצחונו. רויטרס
היום הוא חוזר לעבודה/רויטרס

הנעליים הגדולות ביותר שיהיה על אובמה למלא הן אלו של מזכירת המדינה היוצאת, הילרי קלינטון. בין השמות שהועלו בתקשורת האמריקנית כמחליפים אפשריים לטיפול במדיניות החוץ של הממשל הוזכר ג'ון קרי, סנאטור מטעם מסצ'וסטס וראש וועדת החוץ של הסנאט, הזכור מהתמודדותו נגד ג'ורג' וו. בוש בבחירות בשנת 2004.

כמו כן הועלה שמה של סוזן רייס, שגרירת ארצות הברית לאו"ם שבעשור האחרון כיהנה בתפקידים שונים בממשל, כולל במחלקת המדינה. רייס, אשר נתפסת כמי שעשויה לנסות להתערב בקביעת מדיניות הממשל, ספגה לאחרונה ביקורת רבה עקב הצהרות כוזבות מפיה אודות תקיפת הקונסוליה האמריקאית בבנגזי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מזכירת המדינה הילרי קלינטון ושר האוצר טימותי גייתנר מכריזים על הרחבת הסנקציות על אירן, וושינגטון, 21 בנובמבר 2011. רויטרס
שניהם צפויים לפרוש בחודשים הקרובים. גייתנר וקלינטון/רויטרס

בנוסף, בסיכום המועמדים האפשריים שפורסם ברשת ABC, הועלו שמותיהם של יועצו של אובמה לביטחון לאומי, טום דונילון, וכן וויליאם ברנס, המשמש כיום כסגן של קלינטון. עוד הוזכרו סמנתה פאוור, עוזרת בכירה של אובמה בנושאי חוץ, וניקולס ברנס, ששימש בעבר כתת מזכירת המדינה קונדוליסה רייס.

גם הדובר ג'יי קרני צפוי לפרוש

גם שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, הודיע בעבר כי לא ימשיך לכהונה נוספת. מחליף אפשרי לגייתנר עשוי להיות ג'ק ליו, איש ממשל יהודי-אמריקאי המכהן כיום כראש סגל הבית הלבן. אפשרות נוספת היא ארסקין באוולס, שכיהן בעבר גם הוא כראש הסגל וכיום מכהן כיו"ר הוועדה הכלכלית שהקים אובמה לפני כשנתיים.

חבר קבינט נוסף שעשוי לפרוש השנה הוא התובע הכללי, אריק הולדר. בין המחליפים האפשריים להולדר ניתן למנות מספר סנאטורים דמוקרטיים, כמו גם השרה לביטחון המולדת, ג'נט נפוליטנו – שטרם הודיעה האם תמשיך בתפקידה. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, צפוי לפרוש בשנה הקרובה, ואילו שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, צפוי לסיים את כהונתו בתוך כשנה.

עם זאת, היום מצפה לאובמה יום רגוע יחסית, בו יוכל לנשום עמוק בפעם הראשונה מאז החל הקמפיין הקדחתני לנשיאות, ובפעם האחרונה לפני שיצטרך להוכיח את עצמו בכהונה השנייה. הערב תעזוב משפחת אובמה את שיקגו ותשוב לוושינגטון, שם יקבלו את פניה כלי התקשורת עם שובה לארבע שנים נוספות בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully