וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בירך את אובמה: "ימשיך לפעול למען ביטחוננו"

טל שלו, שליחת וואלה! חדשות לרוסיה

7.11.2012 / 12:22

נשיא המדינה הביע את הערכתו כלפי מקבילו האמריקאי, שנבחר לכהונה שנייה: "מייצג את העתיד ודואג לשלום בעולם". בנוגע לאפשרות שיתמודד בבחירות, אמר: "אני נשיא. לזה נבחרתי"

צילום: לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

למרות היחסים המורכבים בין ראש הממשלה לבין הנשיא הנבחר, נשיא המדינה, שמעון פרס, ממשיך לחבק את אובמה. בהתייחסו הבוקר (רביעי) לתוצאות הבחירות בארצות הברית, הוא בירך את מקבילו על בחירתו המחודשת. "לבחירות בארצות הברית יש השלכה מיוחדת על המזרח התיכון והשלכה מיוחדת על ישראל, כמו על העולם כולו", אמר פרס.

"פגשתי את הנשיא אובמה פעמים רבות. יש לי מלוא ההערכה אליו. הוא אדם יוצא דופן, שמייצג את העתיד ודואג לרווחת הכול ולשלום בעולם", ציין הנשיא, השוהה ברוסיה בטקס קבלת פרופסור לשם כבוד מהאקדמיה הרוסית למדעים. "אובמה נבחר במערכת בחירות דמוקרטית רצינית ומכובדת משני הצדדים, והמעקב אחר הבחירות היה מסע מרתק".

נשיא ארה"ב ברק אובמה מעניק לנשיא שמעון פרס את מדליית החירות הנשיאותית. רויטרס, רויטרס
אובמה ופרס/רויטרס, רויטרס

הנשיא פרס הדגיש במיוחד את מחויבותו של אובמה לישראל, ואמר: "במשך ארבע שנות כהונתו, עשה אובמה רבות למען ביטחון ישראל, ואני בטוח שהוא ימשיך כך. כל מה שהוא אמר, הוא יעשה. הוא עמד בפני אתגרים קשים מאוד – בראש ובראשונה האתגר האירני. אני יודע שהוא מודע לזה ואני בטוח שמה שהוא אמר, כך הוא ינהג. הוא לא עושה טובה לישראל, זו טובה לעולם כולו".

הנשיא שיגר הבוקר גם מברק ברכה ברוח דומה לאובמה, ובו הביע שביעות רצון על פעילותו ותקווה להמשך שיתוף פעולה. פרס נשאל גם באשר לדיווחים על לחצים פוליטיים להתמודדותו בבחירות הקרובות, ואמר: "אני נשיא מדינת ישראל, לזה נבחרתי ובזה אני עוסק. אני צריך לשרת את העם ואת המדינה וממלא את תפקידי כמו שצריך". מחר ייפגש פרס עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וצפוי לדון עמו בנושאים מדיניים ואסטרטגיים שעל סדר היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully