וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה תרכוש מטוסים מארה"ב בשווי מיליארדים

משרד ההגנה האמריקאי העביר לקונגרס בקשה לאישור עסקת מכירה של עשרות מטוסים מסוג "הרקולס", מטוסי תדלוק וציוד נלווה. קטאר ואיחוד האמירויות ירכשו מערכות הגנה מטילים

ערב הסעודית עומדת לרכוש עשרות מטוסי תובלה אמריקאים מסוג "הרקולס" לחיל האוויר הסעודי בעסקה ששוויה מוערך ב-6.7 מיליארד דולרים, כך נמסר הלילה (שבת) בהצהרה מהפנטגון. בין היתר העסקה, שנרקמה עם חברת "לוקדהיד מרטין" וטעונה עוד את אישור הקונגרס האמריקני, תכלול 20 מטוסי C-130J, חמישה כלי טיס לתדלוק מסוג KC-130J וציוד נלווה.

הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני במשרד ההגנה האמריקאי העבירה לקונגרס האמריקני בקשה לאישור העסקה, כך נמסר באתר האינטרנט של הפנטגון. עוד נמסר כי ערב הסעודית זקוקה למטוסים כדי "לשמר את הצי שלה, שעומד בפני התיישנות גוברת".

ההצעה של ערב הסעודית "מייצגת את העסקה הצבאית הגדולה ביותר בהיסטוריה, מחוץ למדינה, של מטוסי הרקולס", כך מסר דובר חברת "לוקהיד מרטין" פטר סימונס למגזין האמריקאי BusinessWeek .

טייסת "ציידי ההוריקנים" המסייעת לחיל האוויר של ארצות הברית ומפעילה מטוסי הרקולס. AP
ערב הסעודית זקוקה למטוסים כדי "לשמר את הצי המתיישן שלה". מטוסי הרקולס אמריקאים/AP

ההודעה על הצעת הרכישה הסעודית מגיעה אחרי הודעות משרד ההגנה האמריקאי השבוע על בקשות רכישה של קטאר ואיחוד האמירויות למערכת הגנה מפני טילים שמוערכות ב-16.4 מיליארד דולרים.

לפני כשנה הודיע הבית הלבן הודיע על עסקת ענק בשווי 29.4 מיליארד דולרים למכירת מטוסי קרב מסוג F-15 לחיל האוויר של ערב הסעודית. לטענת דובר בבית הלבן, ג'וש ארנסט, העסקה כוללת מכירת 84 מטוסים חדשים ושדרוג של 70 מטוסים קיימים, מכירת תחמושת, חלקי חילוף, אימון אנשי צוות אוויר וסגל טכני, תחזוקה ולוגיסטיקה. העסקה צפויה לספק לכלכלה האמריקאית זריקת עידוד משמעותית בכך שתייצר כ-50,000 מקומות עבודה חדשים לכלכלה האמריקאית השרויה במיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully