וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה נחתמה: ארה"ב תמכור 84 מטוסי F-15 לסעודיה

העסקה בשווי כ-30 מיליארד דולרים כוללת גם שדרוג של 70 מטוסי F-15 שכבר נמצאים בשימוש הצבא של ערב הסעודית. העסקה צפויה ליצירת 50 אלף מקומות עבודה חדשים בארה"ב

מדינות המזרח התיכון ממשיכות להתחמש: הבית הלבן הודיע הערב (חמישי) כי נחתמה עסקת ענק בשווי 29.4 מיליארד דולרים למכירת מטוסי קרב מסוג F-15 לחיל האוויר של ערב הסעודית. לטענת דובר בבית הלבן, ג'וש ארנסט, העסקה תכלול מכירת 84 מטוסים חדשים ושדרוג של 70 מטוסים קיימים, מכירת תחמושת , חלקי חילוף, אימון אנשי צוות אוויר וסגל טכני, תחזוקה ולוגיסטיקה. העסקה צפויה לספק לכלכלה האמריקאית זריקת עידוד משמעותית בכך שתייצר כ-50,000 מקומות עבודה חדשים לכלכלה האמריקאית השרויה במיתון.

"ההסכם מחזק את מערכת היחסים החזקה והיציבה בין ארצות הברית וערב הסעודית וממחישה את מחויבותה של ארצות הברית לשמר את יכולת ההגנה החזקה של ערב הסעודית כמפתח לביטחון האזורי", אמר ארנסט בעת ששהה בהוואי, שם מבלה נשיא ארצות הברית ברק אובמה את חופשתו.

העסקה שנחתמה נחשבת לעצומה בממדיה והיא נרקמת מזה למעלה משנה, אז דווח עליה בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". לפי אותו דיווח, סיכמו ממשלות ארצות הברית וסעודיה על עסקת נשק גדולה אף יותר, בשווי 60 מיליארד דולרים במסגרתה אמורים היו להימכר 70 מסוקי אפאצ'י, 72 מסוקי בלאק-הוק ו-36 מסוקי ליטל בירד. עוד דווח כי נדונה בין הממשלות עסקה נוספת, נפרדת, בסך 30 מיליארד דולרים לרכישת כלים ימיים.

בחודש אוגוסט אשתקד הביעה ישראל את התנגדותה הנחרצת לעסקת הנשק בשל הדאגה כי זו עשויה לערער את עליונותה האווירית של ישראל באזור. בתגובה להסתייגויות שהביעה בזמנו ישראל מן העסקה, הודיעה ארצות הברית כי לא תחמש את כלי הטיס שיימכרו במערכות נשק לטווח ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully