וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו פרטים נוספים על עסקת הנשק ארה"ב-סעודיה

גורמים אמריקאיים מסרו פרטים נוספים על עסקת הנשק מול סעודיה המסתמנת כגדולה מסוגה בהיסטוריה של ארה"ב. מפרטים נוספים עולה כי מתוך הסכום הכולל של 60 מיליארד דולר, צפויה ערב הסעודית להתחייב רק למחצית הסכום וזאת לרכישת נשק אווירי. בהמשך, תידון חבילה נוספת בשווי 30 מיליארד דולר נוספים, וזאת לצורך רכישת כלים ימיים. עם זאת ציינו בממשל כי תזמון חבילת ההמשך "אינו ודאי".

מפרטים חדשים העולים מהעסקה, מתכוונת ערב הסעודית לרכוש 84 מטוסי F-15 חדשים וכן לשדרג את 70 המטוסים מסוג זה הקיימים בצי האווירי שלה. בנוסף, תרכוש המדינה 70 מסוקי אפצ'ה, 72 מסוקי בלאק-הוק ו-36 מסוקי ליטל בירד. בבית הלבן אישרו את הפרטים. מוקדם יותר הודיע דובר הפנטגון כי העסקה תוצג לקונגרס במהלך שבוע הבא.

לפי דיווח בעיתון הוול סטריט ג'ורנל, העסקה נחשבת לחלק ממדיניות הממשל לגבש את תמיכת בעלות הברית הערביות נגד אירן. ארה"ב מנסה להקים מערכות הגנה ברחבי המזרח התיכון, וההסכם עם הסעודים עשוי להיות דומה לזה שנעשה עם איחוד האמירויות, כך מסרו גורמים בממשל לעיתון. על מנת לזכות בתמיכת הקונגרס, הבית הלבן, שנאבק לשפר את תדמיתו בנושאים כלכליים לקראת בחירות אמצע התקופה, מתכוון להציג את העסקה כמנוע ליצירת עשרות אלפי משרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully