וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בריטניה שוקלת הצבת מטוסי קרב במפרץ הפרסי

ה"אינדיפנדנט" הבריטי דיווח כי קמרון יקבל את ההחלטה, בתום שיחות עם אבו דאבי ודובאי. לדברי העיתון, ישראל תומכת במהלך שמטרתו "לערער את תחושת הביטחון של אירן"

בריטניה שוקלת הצבת מטוסי קרב באזור המפרץ הפרסי כדי "לערער את תחושת הביטחון של אירן", כך דיווח הלילה (שישי) העיתון הבריטי "אינדיפנדנט". על פי הדיווח, את ההחלטה הסופית בעניין יקבל בקרוב ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, לאחר שיחות עם שליטי אבו דאבי ודובאי. לדברי העיתון, ישראל מודעת לשיחות המתקיימות בעניין בין בריטניה לאיחוד האמירויות ותומכת בהצבת המטוסים. שר הביטחון, אהוד ברק, קיים בימים האחרונים פגישות בלונדון, כאשר הסוגיה האירנית הייתה אחד מנושאי השיחה המרכזיים.

גורם בריטי בכיר אמר כי "אנחנו לא חושבים שיש צורך בפעולה צבאית כרגע, אבל אנחנו בוחנים את כל התרחישים ובודקים היכן כדאי שבריטניה תפרוס את כוחותיה. ההחלטה הסופית תתקבל על בסיס האינטרס המשותף בין בריטניה ואיחוד האמירויות לטווח הארוך". בשלב זה לא ברור איזו מדינה תישא בעלות העברת המטוסים לאזור המפרץ, אף כי איחוד האמירויות מממנת נכון לעכשיו את הפעילות של הכוחות הצרפתיים בשטחה, שעלותה נאמדת ב-20 עד 45 מיליון אירו בשנה.

שר הביטחון, אהוד ברק, משוחח בטלפון. AP
קיים בימים האחרונים פגישות בלונדון. ברק/AP

ממשרד ההגנה הבריטי נמסר בתגובה לדיווח כי "בריטניה שולחת לאיחוד האמירויות מטוסי טייפון באופן שגרתי, לצרכי תרגול וכדי להפגין את מחויבותנו הצבאית לאיחוד האמירויות ולביטחון אזור שמסביבה. יש לנו אינטרס משותף עם שותפותינו במפרץ הפרסי להבטיח שלום ויציבות באזור". עוד הבהירו כי "משלוחים אלה אינם קשורים לדאגותינו לגבי תכנית הגרעין של אירן. כפי שאנו חוזרים ואומרים, הממשלה לא סבורה שכרגע פעולה צבאית באירן היא המסלול הרצוי, אם כי האופציה לא הוסרה מהשולחן". אתמול אמר שר ההגנה הבריטי, דייויד המונד, כי על מדינות אירופה להיות מוכנות "ללקיחת תפקיד גדול יותר ביחס למדינות צפון אפריקה והמזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully