וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם דו"ח האבטלה: טוב לאובמה או לרומני?

נקודת הציון המשמעותית האחרונה בקמפיין לנשיאות פורסמה - במהלך אוקטובר נוספו בארה"ב 171 אלף משרות חדשות - נתון מחמיא לאובמה, אך גם שיעור האבטלה עלה במעט, ל-7.9%

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בשורה מעורבת לנשיא אובמה וליריבו רומני: מחלקת העבודה בארצות הברית פרסמה בצהריים (שישי) את דו"ח התעסוקה לחודש אוקטובר, לפיו במהלך החודש האחרון נוספו במדינה לא פחות מ-171 אלף משרות, מספר גבוה במיוחד, הן מהנתון הרלוונטי בספטמבר, הן מהממוצע השנתי, והן מהערכות המומחים. עם זאת, שיעור האבטלה עלה באורח זעום – מ-7.8% ל-7.9%. מומחים מעריכים כי הסיבה לעלייה היא כניסה של אנשים רבים אשר לא היו חלק ממעגל התעסוקה (דהיינו, לא נרשמו כמבקשי עבודה) לתוך המעגל.

בחירות לנשיאות ארצות הברית - סיקור מיוחד בוואלה!

בצל הסופה: אובמה ורומני חידשו את מסע הבחירות. רויטרס
הרבה משרות, אבל גם הרבה אבטלה. יחזק את אובמה?/רויטרס

הנתונים, שהיו אמורים להיות נקודת הציון המשמעותית האחרונה לקראת הבחירות לנשיאות ביום שלישי הקרוב, מעניקות לשני המועמדים חומר לתעמולה. הנשיא אובמה ידגיש את הנתון המציין את כמות המשרות הרבות שנוספו, בעוד שיריבו הרפובליקני מיט רומני יטען שהעובדה ששיעור האבטלה לא ירד, ולמעשה אף עלה במקצת, מוכיחה את כישלון מדיניותו הכלכלית, ואת הצורך להחליפו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, נואם בכנס בחירות בווירג'יניה. רויטרס
גם הוא ינסה לנכס את הנתונים לקמפיין שלו. רומני בווירג'יניה/רויטרס

שני המועמדים בבליץ בחירות מסחרר

שני המועמדים לנשיאות - הנשיא המכהן, ברק אובמה, ויריבו הרפובליקני, מיט רומני, עמלים בימים האחרונים על גיוס קולות של אזרחים מתלבטים במדינות המפתח, שחלקן עדיין צמודות לחלוטין, שיכריעו את הכף – האם ארצות הברית תלך לארבע שנים נוספות עם הדמוקרטים בבית הלבן, או שתחליט לשנות כיוון. השניים צפויים להתייחס לנתונים באירועי הבחירות שיקיימו בימים הקרובים.

וכאלה, אגב, מתקיימים בימים האחרונים בקצב מסחרר. מרגע ששככה סופת ההוריקן "סנדי", מכתתים שני המועמדים (ושני סגניהם) את רגליהם בין "מדינות המפתח" – אלו שטרם הוכרע בהם רוב ברור לטובת אחד המועמדים, ושלפיכך צפויות להכריע את הבחירות לטובת המועמדים. היום צפוי נשיא אובמה לבקר באוהיו, אחת ממדינות המפתח, בעוד שסגנו, ג'ו ביידן, צפוי לבקר בוויסקונסין. רומני יבקר בעצמו בשתי המדינות, בעוד שמועמדו לשמש כסגן הנשיא, פול ראיין, יבקר בקולורדו, באיווה – ויפגוש לאירוע משותף את רומני באוהיו.

סקרים אחרונים שפורסמו ביממה האחרונה מציגים נתונים חיוביים ברובם לאובמה. לפי סקר CNN, מוביל אובמה בקולורדו הצמודה (שתעניק למנצח בה 9 אלקטורים, בדרך ל-270 המיוחלים) בשני אחוזים על יריבו אובמה (לעומת סקר הפוך של מכון רסמוסן, שטוען שדווקא רומני מוביל שם, בשלושה אחוזים). גם בניו המפשייר (4 אלקטורים) מוביל הנשיא המכהן בשני אחוזים, לפי סקר NBC ו-וול סטריט ג'ורנל, וכך גם באיווה (6), וויסקונסין (10) ונבאדה (6). זירת המפתח הייתה ונותרה אוהיו (18 אלקטורים), שם שומר אובמה בכמה סקרים על יתרון קטן. אם אכן יזכה בקולותיה של אוהיו ביום שלישי, סביר שישמור על משרתו. אם רומני ינצח שם – במקביל לזכייה בפלורידה (29 אלקטורים) – הוא בדרך הנכונה לניצחון במרוץ כולו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully