וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך במדינת המפתח: יתרון 2% לרומני באוהיו

על פי סקר של מכון רסמוסן, רומני זוכה ל-50% מקולות המצביעים הפוטנציאליים במדינה, בעוד אובמה זוכה ל-48% מהקולות. כשליש מתושבי אוהיו כבר מימשו את זכות הצבעתם

שמונה ימים לפני מועד הבחירות בארה"ב, סקר חדש קובע כי המועמד הרפובליקני, מיט רומני, מוביל על הנשיא, ברק אובמה, ב-2% במדינת המפתח אוהיו. על פי סקר טלפוני שערך מכון הסקרים רסמוסן, רומני זוכה ל-50% מקולות המצביעים הפוטנציאליים במדינה, בעוד אובמה זוכה ל-48% מהקולות. 1% מהמשיבים לסקר מעדיפים מועמד אחר, בעוד 1% טרם החליטו למי להעניק את קולם. יצויין כי התוצאות שונות משני סקרים אחרים שפורסמו בימים האחרונים באוהיו: בסקר אחד מנצח אובמה את רומני 50%-49%, ובסקר אחר, זוכה הנשיא המכהן ל-51% תמיכה, לעומת 47% בלבד לרפובליקני. אוהיו נחשבת לאחת ממדינוית המפתח במרוץ, לצד פלורידה, פנסילבניה ומדינות נוספות. על פי דעת הפרשנים, מי שינצח באוהיו - סביר שיינצח במירוץ כולו.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מקיף בוואלה! חדשות

מיט רומני ופול ראיין בכנס בחירות במריון, אוהיו. 28 באוקטובר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
רומני וסגנו, פול ראיין, בכנס בחירות באוהיו, אתמול/GettyImages, Justin Sullivan

מדובר בפעם הראשונה בחודשים האחרונים שרומני מוביל על אובמה באוהיו. שני המועמדים נמצאים בקרב צמוד מאוד מאז חודש אוגוסט במדינה, שהתוצאות בה עלולות להכריע את המרוץ. בסקר שערך המכון בשבוע שעבר זכו השניים ל-48% מקולות המצביעים, כל אחד. הסקר החדש, בו השתתפו 750 מצביעים פוטנציאליים, נערך אתמול. במכון מבהירים כי טווח טעות הדגימה המירבית עומד על 4%, וכי מדובר ברמת ודאות של 95%.

כשליש מתושבי אוהיו כבר מימשו את זכות הצבעתם בהצבעה המוקדמת. בקרב המצביעים הללו, אובמה מוביל עם 62% מהקולות לעומת 36% בלבד להם זכה רומני. עם זאת, נראה כי לרומני יתרון גדול בקרב המצביעים הפוטנציאליים שטרם מימשו את זכות ההצבעה. להערכתו של סקוט רסמוסן, מייסד ונשיא המכון, "וויסקונסין עשוייה להיות האוהיו החדשה". לדבריו, על רומני לנצח לפחות באחת משתי המדינות הללו כדי לנצח בבחירות.

בסוף השבוע: 5% יתרון לאובמה באוהיו

כשמדובר בכלכלה, רומני זוכה לתמיכה של 12% יותר מאובמה בקרב תושבי אוהיו. אחת השאלות שהוצגו בפני המשיבים הייתה במי מהמועמדים הם בוטחים יותר שיטפל כראוי בכלכלה. 53% מהם השיבו כי רומני עשוי לעשות זאת טוב יותר, לעומת 41% שסברו כי אובמה הוא האחד. מדובר בעלייה של 5% לטובת רומני בהשוואה לאותו סקר מהשבוע שעבר. גם כשמדובר ביצירת מקומות עבודה ומדיניות החירום רומני זוכה ליתרון.

בסוף השבוע האחרון פרסם המגזין TIME סקר לפיו אובמה מוביל על רומני ב-5% באוהיו. בסקר השתתפו תושבי אוהיו אשר הצביעו בהצבעה המוקדמת וכאלה שהצהירו כי ישתתפו בבחירות ב-6 בנובמבר. תוצאותיו מעניקות לאובמה 49% לעומת רומני, שזכה ל-44% בלבד מקולות הבוחרים.

על פי סקר כלל-ארצי שפרסמה אמש סוכנות הידיעות רויטרס ונערך בשיתוף מכון IPSOS הנשיא מוביל על יריבו הרפובליקני. אובמה, על פי הסקר, זוכה ל-49% תמיכה - עלייה של אחוז מיום שבת - לעומת 46% תמיכה לרומני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully