וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מתכוון לבקר בעזה: "להסיר את המצור"

בדרכו לביקור בגרמניה השבוע, אמר ראש ממשלת טורקיה כי מתנהלים מגעים מול גורמים בעזה כדי לתאם את הגעתו. לדבריו, קנצלרית גרמניה ביקשה ממנו לפעול לחידוש היחסים עם ישראל

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארודאן, מתכוון להוציא לפועל את ביקורו ברצועת עזה, שנדחה בעבר. העיתון הטורקי "זאמן" דיווח היום (שישי) כי ארדואן סיפר על כוונתו להגיע לעזה בשעה שעשה את דרכו מאנקרה לברלין, תוך שהוא שב וקורא להסיר את המצור מעל עזה. ארדואן ציין כי מתנהלים שיחות עם גורמים בעזה כדי לקבוע את הביקור.

בנוסף, הביע ראש הממשלה שביעות רצון מביקורו של אמיר קטאר ברצועה בשבוע שעבר, ואמר כי תכנן להתקשר אליו ולברכו, אך הדבר נדחה בשל חג הקורבן. ראש הממשלה הטורקי ציין כי בעבר הציע ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לבקר יחד בעזה. "הוא התלהב מההצעה", הוסיף ארדואן.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בברלין, 31 אוקטובר 2012. רויטרס
ארדואן ומרקל בפגישתם השבוע בגרמניה/רויטרס

בהתייחסו ליחסים עם ישראל טען ארדואן כי קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, איתה נפגש השבוע, ביקשה ממנו לנקוט צעדים לחידוש היחסים בין אנקרה לירושלים, שנותקו מאז אירועי המשט הטורקי במאי 2010. הוא ציין כי הם גם דנו בתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים.

ארדואן שב והדגיש כי ארצו דורשת שימולאו שלושה תנאים לחידוש היחסים עם ישראל: התנצלות, פיצוי למשפחות ההרוגים והסרת המצור מעל עזה. "בלתי אפשרי שהיחסים בינינו ייפתרו בלי שהדרישות הללו ימומשו", אמר ארדואן, וציין כי הבהיר זאת למרקל. הוא טען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח דיפלומטים "מאוד מוזרים" לשיחות בין המדינות, אך לא הבהיר למה התכוון. "היו לנו שיחות איתם. אני אמרתי גם להם את שלוש הדרישות. בנוסף לכך, אמרתי להם ששלוש הדרישות צריכות להתממש. אמרתי בבירור שטורקיה אינה פתוחה לאפשרויות שכוללות התנצלות ופיצויים, בלי להסיר את המצור מעל עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully