וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היהודי העשיר בעולם נשלח לתווך בין טורקיה לישראל"

טל שלו

20.9.2012 / 4:54

כך, לפי דיווחים באנקרה, טוען ראש הממשלה ארדואן, כשדיווח אחר מציין כי מדובר במקורבו של נתניהו, רון לאודר. בישראל מכחישים: "ראש הממשלה לא שלח את לאודר לטורקיה"

מיהו היהודי העשיר שמתווך בין טורקיה לישראל? לפי דיווחים בכלי תקשורת טורקיים אתמול (רביעי), ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן דחה בחודשים האחרונים ניסיון פיוס ושיקום ליחסי טורקיה וישראל, אותו הוביל, לדברי ארדואן, "היהודי העשיר בעולם", בשליחות ישראל. "לפני כמה חודשים הם (ישראל - ט.ש.) שלחו לי את היהודי העשיר ביותר בעולם. למה? כדי לשמש כמתווך", כך לפי דיווח בעיתון הטורקי "הורייט".

כלי תקשורת טורקיים אחרים דיווחו כי המתווך המדובר הוא לא אחר מאשר המיליארדר היהודי האמריקאי, רון לאודר, מבעלי השליטה בערוץ 10 ומקורבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אך גורמים בלשכת נתניהו הבהירו אמש כי "לאודר לא נשלח על ידי ראש הממשלה לטורקיה".

התנאים לחידוש הקשר: התנצלות, פיצוי והסרת המצור מעל עזה

יחסי טורקיה וישראל נמצאים בנתק עמוק מאז אירועי המשט הטורקי במאי 2010, ובחודשים האחרונים, על רקע אי היציבות האזורית בסוריה, פועלים בקהילה הבינלאומית בניסיון לגבש הסכמות שיובילו לפיוס בין המדינות. לפי הדיווחים הטורקיים, ארדואן סיפר כי בנוסף לאיש העסקים היהודי, גם ארצות הברית, רוסיה ובריטניה פנו אליו בנושא, אך הוא שב והדגיש כי לא תהיה כל נורמליזציה או שינוי ביחסים כל עוד ישראל לא תתנצל על הרג תשעת הפעילים הטורקים במשט המרמרה, תשלם פיצויים למשפחות ההרוגים ותסיר את המצור מעל עזה.

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
התנאים הטורקיים לחידוש היחסים ידועים לישראל, שעד כה לא הייתה מוכנה לעמוד בהם. ארדואן ונתניהו/רויטרס

ברקע המשבר בסוריה, נחת בתחילת החודש בטורקיה ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס, בביקור שלפי הדיווחים עסק גם במשבר ביחסים עם בין אנקרה לירושלים. העיתונות הטורקית דיווחה אז כי זהו הביקור השני של פטראוס שנעשה בדחיפות וללא הודעה מוקדמת בחצי השנה האחרונה בטורקיה. בחודש מרץ, הוא ערך ביקור דומה שארך מספר ימים, אז קיים פטראוס שיחות עם ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן, ועם מקבילו הטורקי, מיט הראשי הקאן.

עוד בנושא
לחם על המרמרה - ותובע: "תמונתי פורסמה, חושש לחיי"
בטורקיה ציינו שנתיים למשט: "העבריינים לדין"
התביעה בטורקיה דורשת 18 אלף שנה לבכירי צה”ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully