וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "יהודי טורקיה אחינו. הבעיה - עם ישראל"

ראש ממשלת טורקיה ביקש להבהיר לשאלת יהודים-אמריקאים כי "תחת הנהגתי הקהילה היהודית בטורקיה בטוחה", אך הדגיש: "התנהגות ישראל תוקפנית, עליה להתייחס טוב יותר לפלסטינים"

עקיצה נוספת מאנקרה: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר אתמול (חמישי) כי "אין לנו בעיה עם אזרחים ישראלים, הבעיה שלנו היא עם ההתנהגות התוקפנית של ממשלת ישראל". לדברי ארדואן, "עלינו למצוא פתרונות לבעיות המזרח התיכון, ועל ישראל להתייחס טוב יותר לפלסטינים" - כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה.

ראש הממשלה הטורקי אמר את הדברים בתגובה לשני יהודים-אמריקאים שפנו אליו בשולי הועידה הסביבתית "ריו+20" בריו דה ז'נרו בברזיל, בה הוא משתתף, ודרשו ממנו להגן על בני הקהילה היהודית בטורקיה. "תחת הנהגתי, הקהילה היהודית בטורקיה בטוחה. הם יכולים להסתמך על ההגנה שלי. אנו רואים בהם אחים", אמר.

כהונתו של ארדואן כראש ממשלת טורקיה מאופיינת במדיניות חוץ תקיפה מאוד כלפי ישראל, בין השאר על רקע פרשת משט המרמרה לעזה. ארדואן וממשלתו דרשו מישראל התנצלות והאשימו אותה בתוצאות האירוע, והדברים הגיעו לידי כך שארדואן אף צוטט באומרו כי היחסים בין טורקיה לישראל לא ישובו להיות כשהיו.

עוד על יחסי ישראל-טורקיה
לפני חודש: התביעה בטורקיה דורשת 18 אלף שנה לבכירי צה"ל
דיווח טורקי: "20 אלף חיילי צה"ל יוצבו בקפריסין"
ארדואן שב מאירן: תקיפה ישראלית תגרור חורבן אזורי
טורקיה: מתנגדים להשתתפות ישראל בוועידת נאט"ו
מסמכי ויקיליקס: "ארדואן רצה להתנתק מישראל ולהנהיג את המוסלמים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully