וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיצוץ: "שתי ספינות אירניות עגנו בסודן"

על פי דיווח בסוכנות הידיעות האירנית הרשמית, הספינות יצאו מאירן כבר בחודש שעבר ועגנו בסודן היום. המטרה, כך דווח, היא "להעביר מסר של שלום וידידות למדינות השכנות"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

צפו בתיעוד בפיצוץ במפעל

שתי ספינות אירניות עגנו היום (שני) בסודן, כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית הרשמית אירנ"א. על פי הדיווח, ספינת המשא "חארק" וספינת הקרב "שהיד נקדי" של חיל הים האירני, עזבו את נמל בנדר עבאס שברפובליקה האיסלמית כבר בחודש שעבר והחלו את המשא לכיוון בת הברית האפריקנית.

עוד דווח, כי מפקדי הספינות נפגשו בסודן עם מפקדי חיל הים הסודני עם העגינה בנמל. מטרת הגעת הספינות לסודן, על פי הדיווח, היא "להדהד מסר של שלום וידידות למדינות השכנות ולהבטיח את ביטחון נתיבי השיט".

ספינה אירנית עוברת בתעלת סואץ במצרים. רויטרס
מפקדי הספינות נפגשו בסודן עם מפקדי חיל הים הסודני עם העגינה בנמל/רויטרס

בשבוע שעבר אירע פיצוץ מסתורי במפעל "ירמוכ" שבדרום בירת סודן, חרטום. בכירי הממשל בסודן מיהרו להפנות אצבע מאשימה לעבר ישראל, שלטענתם אחראית לתקיפת המפעל. אתמול דיווח ה"סאנדיי טיימס" הבריטי כי שמונה מטוסי F-15 - ארבעה שנשאו שתי פצצות במשקל טון, וארבעה שליוו אותם - תקפו את המפעל. לפי הדיווח, המקור למידע שהוביל לתקיפה הוא מסמך שנמצא בחדרו של בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח, שחוסל ב-2010.

"תקיפת המפעל בסודן - חזרה גנרלית לאירן"

עוד דווח כי התקיפה בוצעה כחזרה גנרלית לתקיפת מתקני הגרעין האירניים. "זו היתה תצוגה של כח, אבל זה היה רק חלקיק מיכולתנו, וממה שהאירנים יכולים לצפות בספירה לאחר לקראת האביב", אמר גורם ביטחוני.

התקיפה גרמה לפניקה רבה ברחבי העיר, ועדי ראייה סיפרו כי הם שמעו סדרה של פיצוצים רועשים ולאחריהם קולות של פיצוצי תחמושת. "היתה לכך השפעה כפולה - פיצוץ במפעל ואז תחמושת שהתעופפה לתוך השכונה", סיפר עבאד אל חאדיר, תושב השכונה. "האדמה זזה, לכמה בתים נגרם נזק רב".

לפי גורמי ביטחון במערב, הטיסה חזרה לקחה לחיל האוויר הישראלי ארבע שעות, כאשר המטוסים טסו דרומה בים האדום, חצו את סודן ממזרח ועברו את מערכת הגגנה האווירית של מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully