וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב הבהירה שלא לקחה חלק בתקיפה בסודן

ניר יהב

29.10.2012 / 13:43

לפי דיווח בסודן, ראש ה-CIA, הגנרל דיוויד פטראוס, שוחח עם סגן ראש המודיעין הסודני והבהיר כי ארצו לא השתתפה בתקיפה בחרטום. "פטריוס הכחיש כי ארה"ב סייעה לישראל"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

ראש ה-CIA האמריקאי, הגנרל דיוויד פטראוס, קיים שיחה טלפונית עם סגן ראש המודיעין הסודני, הגנרל סלאח א-טייב, ובה הבהיר לו כי ארצות הברית לא הייתה קשורה לתקיפה הישראלית לכאורה על מפעל הנשק בבירה חרטום בשבוע שעבר – כך דיווח הבוקר (שני) העיתון הסודני "אל-אינתיבאה". גורם סודני בכיר מסר כי פטראוס הכחיש כי ארצו ידעה על ההכנות לתקיפה וכי סייעה מבחינה לוגיסטית לישראל.

על פי הגורם, ארה"ב ניסתה ליצור קשר עם הסודנים מיד לאחר שאלו האשימו את ישראל בתקיפת המפעל "אל-ירמוכ", במטרה להציג את עמדתה של ארה"ב כלפי התקיפה. לדבריו, פטראוס העביר לבכיר הסודני מסר שלפיו ארה"ב חוששת לשלומם של האזרחים האמריקאים בחרטום ומבקשת מהשלטונות בסודן לערוב לכך שלא ייפגעו בעקבות תגובות ציבוריות זועמות.

תמונת לווין המציגה את מיקום מפעל הנשק שלטענת סודן הופצץ בידי ישראל. AP
תמונת לווין של מפעל הנשק שהופצץ בחרטום, לפני ואחרי/AP

הגורם הוסיף כי הבכיר הסודני הבהיר לפטריוס כי סודן נושאת באחריות להגנה על כל הזרים הנמצאים בתחומה, ביניהם גם האמריקאים. בנוסף אמר כי למרות שארה"ב מכחישה כל קשר למתקפה, היא יכולה להפעיל לחץ על ישראל ולמנוע ממנה לפעול כך בעתיד. "ארה"ב הרי מעניקה חסות ביטחונית ודיפלומטית לישראל, כמו גם אמצעי הגנה צבאיים וציוד צבאי מתקדם כגון מטוסים ופצצות", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"זה היה רק חלקיק מיכולתנו וממה שהאירנים יכולים לצפות"

עיתון ה"סאנדיי טיימס" הבריטי פרסם אתמול פרטים נוספים על הפיצוץ בסודן, לפיהם שמונה מטוסי F-15 - ארבעה שנשאו שתי פצצות במשקל טון, וארבעה שליוו אותם - תקפו את המפעל "ירמוכ", הנמצא בחלקה הדרום מערבי של חרטום. לפי הדיווח, המקור למידע שהוביל לתקיפה הוא מסמך שנמצא בחדרו של בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח, שחוסל ב-2010. עוד דווח, כי הטיסה חזרה לקחה לחיל האוויר הישראלי ארבע שעות, כאשר המטוסים טסו דרומה בים האדום, חצו את סודן ממזרח ועברו את מערכת ההגנה האווירית של מצרים.

פיצוץ מסתורי במפעל צבאי בסודן: ישראל מעורבת?. רויטרס
"הפגנת כוח". הפיצוץ במפעל הנשק בחרטום/רויטרס

לפי הדיווח, התקיפה בוצעה כחזרה גנרלית לתקיפת מתקני הגרעין האירניים. "זו היתה תצוגה של כח, אבל זה היה רק חלקיק מיכולתנו, וממה שהאירנים יכולים לצפות בספירה לאחר לקראת האביב", אמר גורם ביטחוני.

התקיפה גרמה לפאניקה רבה ברחבי העיר, ועדי ראייה סיפרו כי הם שמעו סדרה של פיצוצים רועשים ולאחריהם קולות של פיצוצי תחמושת. "היתה לכך השפעה כפולה - פיצוץ במפעל ואז תחמושת שהתעופפה לתוך השכונה", סיפר עבאד אל חאדיר, תושב השכונה. "האדמה זזה, לכמה בתים נגרם נזק רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully