וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומי לוויין מראים: המפעל בסודן הופצץ מהאוויר

לאחר שבסודן כבר האשימו את ישראל בתקיפת המפעל בבירה השבוע, צילומים של חברת "סטלייט סנטינל פרוג'קט" מלפני הפיצוץ ואחריו מראים "מכתשים התואמים פגיעת תחמושת מהאוויר"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

צילומי לוויין מסודן מצביעים על כך שהפיצוץ במחסן נשק במפעל סמוך לבירה חרטום השבוע נגרם מהפצצה מהאוויר. שני צילומים, המראים את המקום לפני ואחרי הפיצוץ, פורסמו על ידי חברת אמריקאית המפקחת על המתרחש באפריקה באמצעות צילומי לוויין והועברו לידי סוכנות הידיעות AP.

התמונה הראשונה צולמה ב-12 באוקטובר, טרם הפיצוץ, בעוד השנייה צולמה אחריה ובה ניתן לראות כמה מכתשים ברוחב של כ-15 מטרים. על פי דובר מטעם חברת "סטלייט סנטינל פרוג'קט", מכתשים אלה "תואמים מכתשים שנגרמו כתוצאה מפגיעה גדולה של תחמושת המגיעה מהאוויר".

תמונת לווין המציגה את מיקום מפעל הנשק שלטענת סודן הופצץ בידי ישראל. AP
הצילומים של המפעל בחרטום, לפני ואחרי הפיצוץ/AP

הממשלה הסודנית מאשימה את חיל האוויר הישראלי בהפצצת המחסן במפעל "ירמוכ" ביום רביעי האחרון. שר ההסברה הסודני, אחמד בילאל עות'מאן, אמר כי ארבעה מטוסי קרב תקפו את המפעל, והיום הוא מסר שמומחים ביטחוניים בחנו את המפעל שהותקף וקבעו כי ישראל עומדת מאחורי ההתקפה. "כלי הטיס וכלי הנשק המתקדמים שנעשה בהם שימוש בתקיפה - קיימים באזור רק בישראל", ציין. בנוסף טען כי הוא לא שולל את האפשרות שישראל בחרה לתקוף בסודן "על מנת להעביר מסר לאירן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פיצוץ במפעל "ירמוכ" בחרטום. סודן, 23 באוקטובר 2012. רויטרס
המפעל בעקבות הפיצוץ/רויטרס

הפיצוץ אירע בלילה שבין שלישי לרביעי, במחסן שעל פי דיווחים זרים שימש כמפעל לייצור תחמושת שהוקם בשנות התשעים של המאה שעברה. לפי דיווח יחיד ביומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", המפעל נתון כעת לאבטחה כבדה, והמשטרה אוסרת על מכוניות ועוברי-אורח להתקרב למקום. בנוסף, מצטט העיתון דיווחים קודמים, לפיהם מומחים מאירן שהו במפעל, ומדווח כי הנשק שיוצר במחסניו הועבר לארגונים שונים ברשות הפלסטינית, ובראשם חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully