וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: שריפה פרצה במחסן ש"הופצץ על ידי ישראל"

27.10.2012 / 0:53

לפי דיווחים במדינה, להבות עלו ממחסן התחמושת הגדול בחרטום, שהשבוע נטען כי ישראל הפציצה. כוחות כיבוי השתלטו על האש, ואיש לא נהרג. "לא חבלה או פיצוץ", אמר דובר המשטרה

שריפה קטנה פרצה אתמול (שישי) ליד מחסן התחמושת "ירמוכ" בחרטום, בירת סודן, שישראל הואשמה השבוע בתקיפתו, כך דיווחו עדי ראייה וכלי תקשורת במדינה. ביום רביעי טענה המדינה האפריקאית, המהווה חלק מרכזי מנתיב הברחת הנשק לשלטון חמאס בעזה, כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי גרמו לפיצוץ גדול ולשריפה במקום, טענות שעליהן סירבה ישראל להגיב.

תקיפת המפעל בסודן: רגע הפיצוץ. צילום מסך
הפיצוץ במחסן בחרטום הבירה, השבוע/צילום מסך

לפי הדיווחים, עשן שחור עלה משטח המחסן, המוקף בשמירה כבדה. עם זאת, ככל הנראה שהלהבות היו בעוצמה קטנה ולא גרמו לפיצוצים במקום. כבאים מקומיים הצליחו להשתלט על האש. "אין שום קשר לחבלה או לפיצוץ", אמר דובר המשטרה אחמד עומאר לסוכנות הידיעות הסודנית, והוסיף כי איש לא נהרג באירוע.

בתוך כך, מסר מושל מחוז חרטום, עבד א-רחמן אל-חידיר, כי מניין ההרוגים בפיצוץ המחסן, שהוא מחסן התחמושת הגדול ביותר במדינה, עלה משניים לארבעה. הפיצוץ גרם נזק ל-35 דירות במקום ולמבנים נוספים. המושל מסר גם כי נשיא סודן, עומאר חסן אל-בשיר, הורה לו להעביר חלקים ממפעל התחמושת לאזור המרוחק ממבני מגורים.

נשיא סודן, עומר אל-בשיר, מוביל הפגנה בגנות ישראל, בעקבות פיצוץ מסתורי של מחסן נשק בחרטום. 24 באוקטובר 2012. רויטרס
האשים את ישראל בתקיפה. נשיא סודן אל-בשיר, השבוע/רויטרס

ביום חמישי דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי בחודש שעבר הפציץ מזל"ט ישראלי שיירה שהובילה אמצעי לחימה בדרום הבירה חרטום. על פי הדיווח, שמסרו מקורות מודיעין זרים, הפיצוץ גרם להשמדתם של 200 טונות של תחמושת, אותה תכננו להבריח לשטח רצועת עזה.

בחודש מאי השנה דיווחה סודן על תקרית שבה נהרג אדם כשרכבו התפוצץ בעיר פורט סודן שבמזרח המדינה, וטענה כי אופי האירוע מזכיר פיצוץ שאירע בשנת 2011, שבו האשימה את ישראל. ישראל מצדה סירבה להתייחס לשני האירועים, כמו גם לתקרית דומה שהתרחשה במזרח סודן בשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully