וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: השגרירות האמריקנית בסודן נסגרה מחשש לנקמה

העיתון "אל חיאת" המתפרסם בלונדון מדווח כי השגרירות, שממילא אינה פעילה זה חודש, ננעלה אחרי הפיצוץ במפעל הנשק. לפי הדיווח, ארה"ב חוששת מנקמה באנשיה על פעולת ישראל

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

היומון הערבי "אל-חיאת" מוסיף הבוקר (חמישי) פרטים חדשים לגבי הפיצוץ המסתורי של מפעל הנשק בסודן. העיתון, היוצא לאור בלונדון ומסתמך על מקורותיו שם, מדווח כי השגרירות האמריקנית בחרטום ננעלה אמש - זמן קצר אחרי הפיצוץ במפעל הממשלתי "ירמוכ".

פרסומים זרים טוענים כי ישראל אחראית לפיצוץ, ועדי ראייה בבירה הסודנית אף אמרו כי שמעו מטוסים חגים בשמי המפעל לפני שהאש פרצה בו. ממשלת סודן גם אמרה כי תתלונן נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם.

יצוין כי השגרירות האמריקנית בחרטום אינה פעילה מאז 15 בספטמבר השנה. הדיווח ב"אל-חיאת", המתבסס על "השערות בסודן", טוען כי השגרירות האמריקנית "נעלה אמש את שעריה", ככל הנראה מחשש שהדיפלומטים שנותרו בה יהוו מטרה לנקמה. העיתון מעניק השערה משלו להחלטה לנעול את השגרירות, ורומז כי ארה"ב העריכה שסודן הבינה שישראל עומדת מאחורי ההפצצה – ולכן חששה מתגובות מקומיות.

מחלקת המדינה בוושינגטון טרם הגיבה לדיווח הזה.

פיצוץ במפעל "ירמוכ" בחרטום. סודן, 23 באוקטובר 2012. רויטרס
כלי ביטחון באזור הפיצוץ, שלשום/רויטרס

מוקדם יותר הבוקר דיווח יומון ערבי נוסף, שגם הוא יוצא לאור בלונדון, כי המחסן שהופצץ שלשום בבירת סודן הוקם בשנות התשעים של המאה שעברה. הדיווח, בעיתון "א-שרק אל-אווסט", טען כי המפעל "ירמוכ" בחלקה הדרומי של חרטום נתון לאבטחה כבדה וכי והמשטרה אוסרת על מכוניות ועוברי-אורח להתקרב למקום.

העיתון ציטט דיווחים קודמים, לפיהם מומחים מאירן שהו במפעל, ומדווח כי הנשק שיוצר במחסניו הועבר לארגונים שונים ברשות הפלסטינית, ובראשם חמאס. יצוין כי לפי פרסומים רבים, המגובים על ידי ארגונים בינלאומיים לזכויות אדם, סודן עשתה שימוש נרחב בנשק להפגזת אזרחים באזור שכיום תחום עם שכנתה החדשה, דרום-סודן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully