וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מזל"ט ישראלי הפציץ בסודן בחודש שעבר

26.10.2012 / 2:30

מקורות מודיעין זרים אמרו כי המזל"ט הפציץ שיירה שהובילה אמצעי לחימה בדרום הבירה חרטום. לדבריהם, כתוצאה מהפיצוץ הושמדו 200 טון של תחמושת, שעשו דרכם לרצועת עזה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

מזל"ט ישראלי הפציץ בחודש שעבר שיירה שהובילה אמצעי לחימה בדרום בירת סודן, חרטום, כך דיווחה אמש (חמישי) סוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, שמסרו מקורות מודיעין זרים, כתוצאה מהפיצוץ הושמדו 200 טון של תחמושת, הכוללת טילים, אשר היעד הסופי שלה היה רצועת עזה.

פיצוץ במפעל "ירמוכ" בחרטום. סודן, 23 באוקטובר 2012. רויטרס
שוב ישראל אחראית? זירת הפיצוץ בדרום חרטום, השבוע/רויטרס

הדיווח מגיע על רקע הפיצוץ המסתורי שאירע במפעל, שככל הנראה היה מיועד לייצור תחמושת, בדרום חרטום בלילה שבין שלישי לרביעי. הפיצוץ גרם נזק רב למפעל ועל פי דיווחים שונים גם הוביל למותם של שני בני אדם. בסודן מיהרו לייחס את תקיפת המפעל לישראל והודיעו כי לא יהססו להגיב לתקיפה. עם זאת, גורמים בהנהגה הישראלית, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, סירבו להתייחס לדיווחים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"ישראל רוצה לפגוע ביכולות ההגנה של סודן", אמר לאחר הפיצוץ שר ההסברה הסודני, אחמד בילאל עוסמאן. "איננו מחזיקים בנשק מפותח כמו ישראל, ואנו מכבדים את החוק הבינלאומי. על כן נפנה למועצת הביטחון, למרות שאנו יודעים שהמדינות הגדולות נוטות תמיד לטובת ישראל". דובר צבא סודן אמר כי יש עדויות רבות שמוכיחות כי ישראל היא זו שהפגיזה את המפעל. "יש ברשותנו אמצעים ביטחוניים ומודיעיניים חדישים המאפשרים לנו לגלות מה בדיוק קרה, מי הפציץ ומה נסיבות המתקפה", הוסיף.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח אף כי מומחים מאירן שהו במפעל, וכי הנשק שיוצר במחסניו הועבר לארגונים שונים ברשות הפלסטינית, ובראשם חמאס. יצוין כי לפי פרסומים רבים, המגובים על ידי ארגונים בינלאומיים לזכויות אדם, סודן עשתה שימוש נרחב בנשק להפגזת אזרחים באזור שכיום תחום עם שכנתה החדשה, דרום-סודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully