וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הפיצוץ בסודן: "שום התייחסות לנושא"

טל שלו

25.10.2012 / 17:34

במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה המבקר בישראל, סירב נתניהו להגיב להאשמות על תקיפה בסודן. מקבילו בירך על הסנקציות על אירן: "הן מעיקות על כלכלתה וזה מעודד"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בפיצוץ בסודן כפי שתועד במצלמות חובבים)

השתיקה הישראלית נמשכת: ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להתייחס היום (חמישי) במסיבת עיתונאים לפיצוץ במחסן התחמושת בבירת סודן מוקדם יותר השבוע. "בישראל אין שום התייחסות לנושא ששאלת", השיב נתניהו לשאלות כתבים שהועלו פעמיים במהלך מסיבת עיתונאים שקיים עם ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, המבקר בישראל עם משלחת שרים בכירים ממשלתו. סודן הפנתה אצבע מאשימה כלפי ישראל לאחר הפיצוץ שגרם לדליקה גדולה, ומישראל, כאמור, לא נמסרה התייחסות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת איטליה מריו מונטי. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ומונטי בביקורו הקודם של ראש הממשלה האיטלקי בישראל, באפריל/לשכת העיתונות הממשלתית

במסיבת העיתונאים אמר מונטי לנתניהו כי "איטליה רואה בביטחונה של ישראל את ביטחונה של כל אירופה. כל איום אזורי על ישראל אינו מקובל על הדעת וכך גם הכחשת שואה". ראש הממשלה האיטלקי ביקש להביע סולידריות עם תושבי הדרום לנוכח ירי הטילים מעזה, גינה את מעשי הזוועה בסוריה וקרא לאירן להפסיק את תכניתה הגרעינית ולעמוד בכל הדרישות של הקהילה הבינלאומית. "הסנקציות מעיקות על הכלכלה האירנית וזה מעודד. אירן לא תוכל לעשות כאילו הדבר הזה לא קיים. אלה סנקציות עם שיניים שנאכפות ומפוקחות ואף הוחמרו בשבוע שעבר באיחוד האירופי".

נתניהו בירך את מונטי, שהגיע לישראל בפעם השנייה מאז שנבחר לתפקיד בשנה שעברה, וחזר שוב על החשיבות במניעת יכולת גרעינית מאירן והחרפה נוספת של הסנקציות לצד צעדים נוספים. מונטי הגיע לישראל במסגרת מפגש בין ממשלתי בין ישראל ואיטליה, במהלכו נחתמו חמישה הסכמים של שיתוף פעולה בין המדינות. בשנה האחרונה היחסים בין איטליה וישראל הלכו והתהדקו. בדצמבר האחרון קיימו ישראל ואיטליה אימון חילות אוויר משותף ואף נחתם הסכם לאספקת מטוסי אימון מתקדמים מתוצרת איטליה לחיל האוויר הישראלי, שהיקפו מוערך ביותר משני מיליארד דולרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully