וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: "כלי הטיס והנשק שהפגיזו את המפעל - קיימים רק בישראל"

ניר יהב

27.10.2012 / 14:29

שר ההסברה, אחמד בילאל עות'מאן, אמר כי לארצו יש הוכחות חותכות הקושרות את ישראל למתקפה על המפעל בחרטום. לדבריו, ייתכן שישראל בחרה לתקוף "על מנת להעביר מסר לאירן"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

סודן ממשיכה להפנות אצבע מאשימה לישראל בעקבות הפיצוץ שאירע במפעל בבירה חרטום ביום רביעי. שר ההסברה הסודני, אחמד בילאל עות'מאן, צוטט היום (שבת) באמרו כי מומחים ביטחוניים בחנו את המפעל שהותקף וקבעו כי ישראל עומדת מאחורי ההתקפה. בנוסף הבהיר כי ארצו תנקוט צעדים החלטיים יותר נגד אינטרסים ישראלים שהפכו, לטענתו, "ליעדים לגיטימיים" עבור סודן.

עוד על הפיצוץ במפעל בחרטום:
סודן: שריפה פרצה במחסן ש"הופצץ על ידי ישראל"
מורסי ומשעל לצד סודן: "המתקפה הישראלית ברברית"
דיווח: השגרירות האמריקנית בסודן נסגרה מחשש לנקמה

סודן מאשימה: "ישראל עומדת מאחורי הפיצוץ". רויטרס
רגעים לאחר הפיצוץ/רויטרס

עות'מאן אמר כי לארצו יש הוכחות חותכות הקושרות את ישראל למתקפה על מפעל אל-ירמוכ שבדרום הבירה הסודנית. "כלי הטיס וכלי הנשק המתקדמים שנעשה בהם שימוש בתקיפה - קיימים באזור רק בישראל", אמר. בנוסף אמר כי הוא לא שולל את האפשרות שישראל בחרה לתקוף בסודן "על מנת להעביר מסר לאירן". עוד קרא למדינות ערב לקבל אחריות ולפעול בנושא.

בתוך כך, נשיא סודן עומאר אל-בשיר נאם הלילה ואמר כי המתקפה הישראלית על המפעל בחרטום מבטאת את חולשתה. "המתקפה מבטאת את חולשתה וחששה של ישראל", אמר. "ישראל פועלת בצורה עצבנית ומפוחדת בעקבות השינויים הפוליטיים באזור. המערכה עם מדינת האויב (ישראל – נ.י) תישאר פתוחה בשל עמדתנו נגד הכיבוש הישראלי על אדמת פלסטין", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חמאס ומצרים תומכים בסודן

לאחר הפיצוץ שוחח נשיא מצרים, מוחמד מורסי, עם נשיא סודן עומאר אל-בשיר וגינה את "המתקפה הישראלית" על המפעל. סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה כי מורסי הבהיר לנשיא סודן שמצרים "עומדת לצד סודן בהתמודדותה עם כל האתגרים".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, התקשר אף הוא לנשיא סודן וגינה את המתקפה על מפעל. לדבריו, המתקפה מבטאת "את הברבריות של האויב הישראלי ואת האופן שבו הוא מבהיל אזרחים חפים מפשע". משעל הביע בשיחה עם נשיא סודן "סולידריות מלאה עם הנהגת סודן, ממשלתה ועמה - אל מול המתקפות והפשעים הישראליים". בנוסף הודה לאל-בשיר על תמיכתו בעם הפלסטיני.

לפנייה לכתב ניר יהב nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully