וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרן זיו שילון נותח שוב בידו, ברלוסקוני נידון לארבע שנות מאסר

סרן זיו שילון נותח שוב בידו, ברלוסקוני נידון לארבע שנות מאסר, גופת ישראלי נמאצה בסיני, סקר בארה"ב מראה על יתרון לאובמה בבחירות המקדימות, וההרג בסוריה נמשך

סרן זיו שילון, מפקד פלוגה בחטיבת גבעתי שנפצע בפיצוץ מטען חבלה במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה, הוחזר אתמול (שישי) לחדר טיפול נמרץ בתום ניתוח שעבר בידו. מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר כי הוא ייאלץ לעבור עוד שורה של ניתוחים במהלך החלמתו. כמו כן, בבית החולים מאושפזים עדיין שני הפועלים התאילנדים שנפצעו ביום רביעי מפגיעה של רקטת קסאם בעת שעבדו בלול באחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול. מצבו של אחד מהם מוגדר אנוש. הוא נפגע בראשו והוא עדיין מורדם ומונשם בחדר טיפול נמרץ והרופאים נאבקים על חייו. מצבו של השני מוגדר קל והוא מאושפז במחלקה האורטופדית של בית החולים.

ברלוסקוני נשלח לארבע שנות מאסר בגין העלמת מס

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, נידון אתמול בבית משפט במילאנו לארבע שנות מאסר בגין העלמת המסים בה הואשם, שהתמקדה ברכישת זכויות על סרטים אמריקאיים שביקש לשדר בערוץ טלוויזיה איטלקי שבבעלותו. ברלוסקוני צפוי לערער על העונש, כשלזכותו יעמדו שני הליכי ערעור שעשויים למנוע כניסתו לבית הסוהר.

ברלוסקוני הורשע יחד עם אדם נוסף עמו רכש זכויות על הסרטים, כאשר את התשלומים עבור הרישיון לשדרם באיטליה העבירו השניים דרך חברות זרות, במטרה להימנע מתשלום מס. התביעה ביקשה לגזור על ראש הממשלה לשעבר שלוש שנים ושמונה חודשים, אולם לרשות ברלסקוני אפשרות לערער בשתי ערכאות. עורכי דינו של ברלוסקוני אמרו כי גזר הדין הוא "פשוט לא ייאמן", וכי הם מקווים ל"גישה שונה" מצד בית הדין לערכאות.

גופת ישראלי נמצאה בסיני

גופת ישראלי בן 43 אותרה אתמול סמוך לשייח' זוויד שבצפון חצי האי סיני, והועברה לישראל דרך מעבר כרם שלום. הגופה נשלחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר לצורך זיהוי סופי. גורמי ביטחון מצרים מסרו לכלי תקשורת במדינה כי הם גילו שהישראלי מת כתוצאה מירי. לטענתם, אחת מההוכחות לכך שהאיש לא מת מטביעה היא העובדה שהוא לבש את כל בגדיו כשאותר על חוף הים.

הגורם הביטחוני המצרי מסר עוד כי הישראלי לבש חולצה כחולה ומכנסי ג'ינס, וברשותו היה כסף ישראלי, דולרים אמריקאיים ורישיון נהיגה. הגופה הועברה לבית חולים באל-עריש עד להעברתה לישראל והרשויות פתחו בחקירה סביב נסיבות מותו.

146 הרוגים בסוריה למרות הפסקת האש

בסוריה, נמשכת שפיכות הדמים. על אף שאתמול נכנסה לתוקפה הפסקת האש לרגל חג הקורבן, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 146 בני אדם נהרגו אתמול ברחבי המדינה. על פי הדיווחים, מתוך ההרוגים, 53 הם אזרחים, 50 הם מורדים ו-43 הם חיילים בצבא סוריה. "הפסקת האש נולדה מתה", נמסר מהאופוזיציה.

סגן מפקד הצבא הסורי החופשי, מאלק אל-כורדי, אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט": "מההתחלה אמרנו שיישום הפסקת אש כה רגישה הוא דבר בלתי אפשרי, וזאת בשל היעדר תנאי בסיסי וערבויות בינלאומיות. מה שקרה אתמול הוא הוכחה לכך". לדבריו, מי שהפר ראשון את הפסקת האש היה צבא אסד, שירה אש כדי לפזר מפגינים. "בכמה מקרים ניסינו לא להגיב כדי ידענו שהם מנסים לגרור אותנו לתוך לחימה. אנו עדיין מחויבים להפסקת האש".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

סקר: אובמה מוביל ב-15% בהצבעה המוקדמת

בארצות הברית, כשבוע וחצי לפני מועד הבחירות, הנשיא ברק אובמה יכול לנשום מעט לרווחה. ממדגם שפרסמה הלילה סוכנות הידיעות רויטרס עולה כי אובמה מוביל ב-15% על יריבו הרפובליקני, מיט רומני, בקרב מצביעים שכבר פקדו את הקלפיות ברחבי המדינה במסגרת ההצבעה המוקדמת. לפי הסקר, שנערך בשיתוף מכון IPSOS, אובמה זוכה ל-54% מקולות המצביעים ואילו רומני מסתפק רק ב-39%.

הסקר, שנערך בשבועות האחרונים, כולל 960 אמריקאים שכבר מימשו את זכות הצבעתם. ההערכה היא כי כ-40% מהמצביעים הפוטנציאליים צפויים לקחת חלק בבחירות המוקדמות – שיא של כל הזמנים. זאת לאחר ששני המועמדים האיצו בתומכיהם לממש את זכות ההצבעה כבר בהצבעה המוקדמת, בייחוד במדינות המפתח. כ-18% מהמצביעים הרשומים כבר עשו זאת, על פי הסקר.

סודן: "כלי הטיס והנשק שתקפו את המפעל - קיימים רק בישראל"

סודן ממשיכה להפנות אצבע מאשימה לישראל בעקבות הפיצוץ שאירע במפעל בבירה חרטום ביום רביעי. שר ההסברה הסודני, אחמד בילאל עות'מאן, צוטט היום באמרו כי מומחים ביטחוניים בחנו את המפעל שהותקף וקבעו כי ישראל עומדת מאחורי ההתקפה. בנוסף, הבהיר השר כי ארצו תנקוט צעדים החלטיים יותר נגד אינטרסים ישראלים שהפכו, לטענתו, "ליעדים לגיטימיים" עבור סודן.

עות'מאן אמר כי לארצו יש הוכחות חותכות הקושרות את ישראל למתקפה על מפעל אל-ירמוכ שבדרום הבירה הסודנית. "כלי הטיס וכלי הנשק המתקדמים שנעשה בהם שימוש בתקיפה - קיימים באזור רק בישראל", אמר. בנוסף אמר כי הוא לא שולל את האפשרות שישראל בחרה לתקוף בסודן "על מנת להעביר מסר לאירן". עוד קרא למדינות ערב לקבל אחריות ולפעול בנושא.

בתוך כך, נשיא סודן, עומאר אל-בשיר, נאם הלילה ואמר כי המתקפה הישראלית על המפעל בחרטום מבטאת את חולשתה. "המתקפה מבטאת את חולשתה וחששה של ישראל", אמר. "ישראל פועלת בצורה עצבנית ומפוחדת בעקבות השינויים הפוליטיים באזור. המערכה עם מדינת האויב (ישראל – נ.י) תישאר פתוחה בשל עמדתנו נגד הכיבוש הישראלי על אדמת פלסטין", הוסיף.

דני אילון: "האיחוד צעד חיובי, זה לא הזמן לטלטלות"

איחוד רשימות הליכוד וישראל ביתנו ממשיך לעורר תגובות. סגן שר החוץ, דני אילון, התייחס היום למהלך, ואמר כי "אין לישראל את הפריבילגיה להתנסות בהרפתקאות אופנתיות, בהנהגות לא מנוסות ובעלות דרך לא מגובשת". אילון ברך על המהלך והסביר כי השנים הקרובות הן קריטיות לנוכח התהפוכות במזרח התיכון והמשבר הכלכלי העולמי.

באירוע "שבתרבות" בראשון לציון, סיפר סגן השר כי לא הופתע מאיחוד המפלגות, אך כן מהתזמון: "היה ברור שלאחר הבחירות גם ישראל ביתנו וגם הליכוד יקימו מערך לאומי אחד, כמו שהיה בבחירות הקודמות. כן הופתעתי מהעיתוי, שזה נעשה לפני מערכת הבחירות ולא אחרי. אולי טוב שכך כיוון שהיום הבחירה בפני הציבור היא בחירה חדה, מדויקת ואני חושב שזה הראשית של שינוי שיטת הממשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully