וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש? 146 נהרגו בסוריה, 53 מתוכם - אזרחים

ניר יהב

27.10.2012 / 10:21

למרות הפסקת האש שנכנסה אתמול לתוקף, הלחימה נמשכת וגבתה גם את חייהם של מורדים וחיילי צבא סוריה. היום התקבלו דיווחים על הפגזות באזור דיר א-זור. "הפסקת האש נולדה מתה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

למרות שאתמול (שישי) נכנסה לתוקפה הפסקת האש לרגל חג הקורבן, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 146 נהרגו אתמול ברחבי המדינה. על פי הדיווחים, מתוך 146 ההרוגים, 53 הם אזרחים, 50 הם מורדים ו-43 הם חיילים בצבא סוריה. "הפסקת האש נולדה מתה", נמסר מהאופוזיציה.

סגן מפקד הצבא הסורי החופשי, מאלק אל-כורדי, אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט": "מההתחלה אמרנו שיישום הפסקת אש כה רגישה הוא דבר בלתי אפשרי, וזאת בשל היעדר תנאי בסיסי וערבויות בינלאומיות. מה שקרה אתמול הוא הוכחה לכך". לדבריו, מי שהפר ראשון את הפסקת האש היה צבא אסד שירה אש כדי לפזר מפגינים. "בכמה מקרים ניסינו לא להגיב כדי ידענו שהם מנסים לגרור אותנו לתוך לחימה. אנו עדיין מחויבים להפסקת האש".

גם היום: הפגזות בדיר א-זור

הלחימה ממשיכה גם היום, ובאזור דיר א-זור נשמעו הדי פיצוצים עזים וקולות ירי מאסיבי. על פי הדיווחים, כוחות צבא אסד מפגיזים בשעות אלה את רוב שכונות העיר. טרם דווח על נפגעים. בנוסף לכך דווח כי כוחותיו של הנשיא בשאר אסד עצרו באזור שכונת אל-קסור שבעיר חמה עשרה בני אדם. לפי הדיווחים, אזרחים סורים רבים מנצלים את ימי החג כדי לבקר את קברי קרוביהם שנהרגו במהלך ההתקוממות "ולהבטיח להם להמשיך להיאבק".

בתוך כך פרסמה אתמול המפקדה הכללית של צבא סוריה הודעה, בה נמסר כי "אנו מגיבים למקורות הירי ונאבקים בחוליות החמושות. אותם חמושים תקפו מספר יעדים צבאיים והפרו בכך בצורה בוטה את הפסקת האש". על רקע המהומות, סיקרה הטלוויזיה הסורית הממלכתית הופעה ציבורית נדירה מצד הנשיא בשאר אסד, שהגיע לתפילת חג הקורבן במסגד בדמשק. בשידור נראה אסד כשהוא מחייך ומשוחח עם מתפללים במסגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully