וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך לא נראית הפסקת אש: "48 הרוגים בסוריה מהבוקר"

ניר יהב

26.10.2012 / 17:38

כוחות האופוזיציה מדווחים על עשרות הרוגים במהלך "הרגיעה" לרגל חג הקורבן, בהם חמישה בפיצוץ מכונית תופת בדמשק. בצבא בחרו להאשים את המורדים בהפרת השקט: "אנו מגיבים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כוחות האופוזיציה הסורית דיווחו כי 48 בני אדם נהרגו היום (שישי) מאש כוחות הביטחון הנאמנים לנשיא אסד, זאת לאחר שהצבא האשים את המורדים בהפרת הפסקת האש לרגל חג הקורבן החל היום. המפקדה הכללית של צבא סוריה פרסמה הודעה שבה נמסר כי "חוליות הטרור החמושות הן אלו שהפרו את הפסקת האש לרגל חג הקורבן. אנו מגיבים למקורות הירי ונאבקים בחוליות החמושות. אותם חמושים תקפו מספר יעדים צבאיים והפרו בכך בצורה בוטה את הפסקת האש".

במקביל דיווחה רשת "אל-ג'זירה" על פיצוץ מכונית תופת בשכונת א-זוהור בדמשק. לפי הדיווח, חמישה בני אדם נהרגו בפיצוץ ו-35 אחרים נפצעו, כשמרביתם ילדים. מכונית תופת נוספת התפוצצה בסמוך למחסום של צבא סוריה בדרעא, וכתוצאה מכך נפצעו 11 בני אדם.

צפו בסרטון שפרסמו פעילים סורים: עשן מיתמר מעל דמשק, הבוקר

מאז שעות הבוקר מתנהלים עימותים קשים בין כוחותיו של הנשיא בשאר אסד לבין האופוזיציה באזור ואדי אל-דיף שבמחוז אידליב בצפון-מערב סוריה. בנוסף דיווחו פעילי אופוזיציה כי שלושה בני אדם נהרגו מאש של צלפים בחרסתא שבפרברי דמשק.

על רקע המהומות, סיקרה הטלוויזיה הסורית הממלכתית הופעה ציבורית נדירה מצד הנשיא בשאר אסד, שהגיע לתפילת חג הקורבן במסגד בדמשק. בשידור נראה אסד כשהוא מחייך ומשוחח עם מתפללים במסגד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפסקת האש נכנסה לתוקף: אסד השתתף בתפילות החג. רויטרס
הגיע לשדר "עסקים כרגיל", אך כך לא נראית הפסקת אש. אסד/רויטרס

הפסקת האש בסוריה לרגל חג הקורבן נכנסה הבוקר באופן רשמי לתוקף. בעוד בשעות הבוקר המוקדמות דווח כי אכן חלה רגיעה, מייד עם תום תפילות יום שישי פרצו שוב מהומות ברחבי המדינה. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, מורדים סורים הסתערו על בסיס צבאי הסמוך לדרך הראשית המחברת בין דמשק לחלב. בתגובה, שיגרו כוחות הביטחון טילים לעבר כפר סמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully