וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "הפסקת אש זמנית החל ממחר בבוקר"

ניר יהב

25.10.2012 / 17:59

מהמשטר נמסר כי הצבא שומר על הזכות להגיב למתקפות מצד "חוליות חמושות". בתגובה, הודיע האו"ם כי ינצל את הרגיעה לאספקת סיוע. דיווח: 17 בני אדם הוצאו להורג בדיר א-זור

צילום: סרטון שהועלה ליו-טיוב, עריכה: מיכאל ברגמן

המשטר הסורי הודיע היום (חמישי) כי קיבל את היוזמה להפסקת אש זמנית לרגל חג הקורבן, ויפסיק את פעולותיו הצבאיות החל ממחר בבוקר ועד יום שני הקרוב. ההצעה לכונן הפסקת אש גובשה על ידי השליח מטעם האו"ם והליגה הערבית, אל-אחדר איברהימי. עם זאת, הבהיר המשטר הסורי כי הוא שומר לעצמו את הזכות להגיב אם "החוליות החמושות" ימשיכו במתקפותיהן.

גם הצבא הסורי החופשי התחייב כי ישמור על הפסקת אש, במידה והמשטר יעשה כן. בנוסף, בהודעתו אתמול על הפסקת האש ציין השליח איברהימי כי מרבית הפלגים החמושים הסכימו לעקרונות ההסכם. עם זאת, יצוין כי בכל פעם שהסכימו הצדדים על הפסקות אש, הן הופרו תוך זמן קצר. כך למשל, בחודש אפריל כונן השליח לשעבר, קופי אנאן, הפסקת אש - אך הצבא הסדיר וכוחות המורדים לא צייתו לה.

ביקורו של שליח האו"ם אל-אחדר איברהימי בסוריה ובדמשק. אוקטובר 2012. רויטרס
השליח איברהימי נפגש עם אסד בדמשק, השבוע/רויטרס

סוכנות הפליטים של האו"ם הודיעה כי במידה והפסקת האש תתקיים כמתוכנן, תנצל הסוכנות את הרגיעה על מנת להגיע לאזורים שעד כה לא היו נגישים בשל הלחימה. "בסך הכל, 550 טונות של אספקה מוכנים להפצה בקרב קרוב ל-13,000 משפחות שנפגעו מהלחימה – כ-65,000 בני אדם – במספר אזורים שעד כה לא היו נגישים", נמסר בהודעת הסוכנות.

בינתיים, נמשכת הלחימה ברחבי סוריה. לאחר שדווח כי אתמול נהרגו בסך הכל 137 בני אדם במדינה, התגלו היום גופותיהם של 17 בני אדם, ככל הנראה אזרחים, בדיר א-זור. על פי הדיווח, בין ההרוגים גם נשים וילדים, וניכר כי הם הוצאו להורג. בסך הכל נהרגו מאז הבוקר במדינה 46 בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully