וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם לסוריה: הושג הסכם להפסקת אש זמנית

רויטרס

24.10.2012 / 12:02

השליח איברהימי אמר הבוקר בקהיר כי הממשלה בדמשק הסכימה להפסיק את האש לרגל חג הקורבן, שיצויין החל ממחר בבוקר. לדבריו, גם המורדים מסכימים לכך "באופן עקרוני"

השליח המיוחד של האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי, אמר הבוקר (רביעי) כי ממשלת סוריה ומרבית הפלגים המזוינים של האופוזיציה נענו לבקשתו להפסקת-אש זמנית לרגל עיד אל-אדחא - חג הקרבן. לדבריו, דמשק תפרסם הודעה רשמית בנושא בקרוב.

מלחמת האזרחים בסוריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
בתחילת אוקטובר - עשרות הרוגים בפיגוע משולב בחלב

ביקורו של שליח האו"ם אל-אחדר איברהימי בסוריה ובדמשק. אוקטובר 2012. רויטרס
איברהימי והנשיא אסד, ביום ראשון בדמשק/רויטרס

במסיבת עיתונאים שקיים איברהימי במטה הליגה הערבית בקהיר, אמר השליח המיוחד כי הצבא הסדיר של סוריה הסכים להפסקת האש הזמנית. החג יצוין מחר, החל משעות הבוקר המוקדמות, ויימשך כשלושה או ארבעה ימים, אך לא ברור מתי תיכנס הפסקת האש לתוקפה.

האם המורדים יצייתו להסכם?

איברהימי אמר בקהיר כי נציגיו יצרו קשר גם עם "הפלגים הנוספים בסוריה, בהם מנהיגים מכמה קבוצות חמושות". לדבריו, רבים מהקבוצות הללו הסכימו, באופן עקרוני, למתווה שהניח להפסקת האש.

ביום ראשון בא איברהימי לסוריה ונפגש עם הנשיא, בשאר אסד, ועם בכירי משרד החוץ בדמשק. איברהימי ואסד לא מסרו פרטים על תוכן שיחתם, אך מאוחר יותר סיפר איברהימי כי הפציר באסד ובממשלתו לכבד את קדושת החג, ואמר כי קרא גם למורדים לנקוט צעד דומה.

יצוין כי בכל פעם שהסכימו הצדדים להפסקות אש, הן הופרו תוך זמן קצר. בחודש אפריל למשל, כונן השליח לשעבר, קופי אנאן, הפסקת אש, אך הצבא הסדיר וכוחות המורדים לא צייתו לה והלחימה נמשכה כל העת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully