וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעת פגישת אסד ושליח האו"ם: 10 נהרגו בפיגוע בדמשק

ניר יהב

21.10.2012 / 12:34

נשיא סוריה נפגש הבוקר עם השליח ברהימי, שלחץ עליו להסכים להפסקת אש עם המורדים לרגל חג הקורבן. במקביל, מכונית תופת התפוצצה בלב דמשק, ולפחות עשרה בני אדם נהרגו

צילום: צילום חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

מכונית תופת התפוצצה הבוקר (ראשון) בלב דמשק, מחוץ לתחנת משטרה ברובע הנוצרי באב-תומא. הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה כי "מספר בני אדם נהרגו". עדי ראייה דיווחו כי לפחות עשרה מתים חולצו מן ההריסות. אמבולנסים שעטו לזירת הפיגוע, וכוחות הביטחון חסמו את המקום לתנועת מכוניות ולמעבר הולכי רגל. לפי עדי ראייה, כמה מכוניות עלו באש. אף ארגון לא לקח על עצמו אחריות לפיגוע.

הפיגוע התרחש הבוקר במקביל לפגישתם של נשיא סוריה בשאר אסד ושליח האו"ם והליגה הערבית לאזור, אל-אחדר איברהימי. השניים לא מסרו פרטים על תוכן שיחתם, אך מאוחר יותר סיפר ברהימי כי בפגישתו עם הנשיא אסד, הוא קרא לו ולממשלת סוריה להפסיק את האש לרגל עיד אל-אדחא (חג הקרבן). ברהימי אמר כי הוא קורא גם למורדים לנקוט צעד דומה. עיד אל-אדחא יצוין החל מזריחת השמש ביום חמישי.

בתחילת החודש: עשרות הרוגים בפיגוע משולש בחלב
מלחמת האזרחים בסוריה - סיקור מלא בוואלה! חדשות

ביקורו של שליח האו"ם אל-אחדר איברהימי בסוריה ובדמשק. אוקטובר 2012. רויטרס
ברהימי ואסד. ברקע, מימין: סגן שר החוץ, פייסל מקדאד/רויטרס

ברהימי, שעורך מסע דילוגים בין ארצות האזור, מנסה ללחוץ על הנשיא הסורי ועל הכוחות המזוינים של האופוזיציה להגיע להפסקת אש זמנית. בסוף השבוע הוא נפגש עם שר החוץ של סוריה, ווליד מועלם, שיחה שהוגדרה בדמשק כ"מועילה ורצינה". קודם לכן נפגש עם בכירים באירן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חיילי "הצבא הסורי החופשי" בדרכם מחלב לדמשק. אוקטובר 2012. רויטרס
גם הם מהססים להניח את נשקם. חיילי "הצבא הסורי החופשי" בחלב, אמש/רויטרס

לפי שעה, סוריה טרם השיבה באופן ברור לבקשתו הנוכחית של ברהימי להפסקת האש, ככל הנראה משום שהיא חוששת ש"הצבא הסורי החופשי" לא יציית לה. הנשיא אסד אמר היום כי "כל יוזמה או פעילות פוליטית חייבת להיות מבוססת, ראשית, על הפסקת הטרור". כזכור, בכל המקרים שבהם שני הצדדים התחייבו להפסקת אש זמנית, הסכמים אלה הופרו תוך זמן קצר ובאופן הדדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully