וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע עוקץ: המורדים הסורים התחזו לחוקרים - ולכדו קצין

ניר יהב

18.10.2012 / 12:14

לפי אנשי "הצבא הסורי החופשי", הם הציגו את עצמם כחוקרים במודיעין האווירי, וזימנו קצין בכיר לחקירה. בסרטון שהציגו, הקצין סיפר שהיה לו חלק בהפלת מטוס הפאנטום הטורקי

צילום: צילום חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

(בסרטון: מסוק סורי שהופל אמש על ידי המורדים, כנראה באמצעות ירי משולב של טיל ותותחים)

המורדים בסוריה טוענים כי הצליחו לקחת בשבי קצין בכיר בצבא, במבצע עוקץ מתוחכם בפאתי העיר חומס. הקצין, בדרגת עמיד, המקבילה בצה"ל לדרגת תת-אלוף, זוהה בשם מטר חמדו אל-אסעד. השובים, הנמנים על אחד המיליציות המאוגדות תחת "הצבא הסורי החופשי", טענו כי הם הצליחו להתחזות לאנשי הצבא הסדיר, וזימנו אותו לחקירה "כדי לוודא שהוא לא ערק לשורות המורדים".

בסרטון החקירה, שפורסם גם ברשת החדשות אל-ערביה, נראים המורדים מתחקרים את השבוי. מהתחקור עולה כי הקצין לקח חלק ביירוט ובהפלת מטוס הפאנטום הטורקי בחודש מאי. טייס המטוס ומפעיל המערכות שלו, שטסו בגבול בין שתי המדינות, נטשו את המטוס אחרי הפיצוץ וככל הנראה נהרגו כשצנחו לים, והתקרית רק הגבירה את המתיחות הצבאית והמדינית בין שתי השכנות. רשת החדשות אל-ערביה, הנמצאת בבעלות סעודית, פרסמה בהמשך מסמכים, שלטענתה מצביעים על קשר סורי-אירני-רוסי להפלת המטוס ולרציחת הטייסים - שנשבו, לכאורה, בעודם חיים, וגופותיהם הושלכו לים.

מלחמת האזרחים בסוריה - סיקור מלא בוואלה! חדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרטון שהציגו המורדים, בו תושאל הקצין על מעשיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הסרטון שפורסם היום (חמישי), הקצין הסורי זומן לחקירה כשהוא משוכנע שיפגוש בה את חוקרי לשכת המודיעין של חיל האוויר, גוף אכזרי וידוע-לשמצה. עיניו כוסו ונאמר לו שהוא נחקר כדי לוודא שאין לו שום כוונה לעזוב את תפקידו כקצין המבצעים בחטיבת שאליה הוא כפוף. מתשובותיו התברר כי הוא אחראי על ירי תותחים - ככל הנראה תותחי נ"מ, שנועדו להעניק סיוע אווירי לכוחות המשטר באזור חומס.

לאורך כל החקירה, נראה שאל-אסעד אינו חושד בחוקר, שהתחזה לאיש המודיעין האווירי. רק בסופה של החקירה חושף החוקר את האמת, מסיר את הכיסוי מעל עיניו של הקצין הבכיר, ועל פרצופו ניכרת ההפתעה הרבה.

טורקיה סגרה את שמיה בפני סוריה

ברקע הרגיעה היחסית של חילופי האש היבשתיים, המתיחות בין טורקיה לטורקיה מתמקדת כרגע בחרם טיסות הדדי. בתחילת השבוע הודיעה טורקיה כי היא אוסרת על כל המטוסים הסוריים לעבור בשטחה האווירי. מקור במשרד החוץ באנקרה שהתבקש לפרט את מהות ההחלטה, אמר כי האיסור תקף גם לטיסות אזרחיות והוסיף כי טורקיה ממילא אוסרת זה זמן רב על מטוסים צבאיים של סוריה להתקרב לשטחה או לנחות בו.

בעקבות ההודעה, טורקיה אילצה מטוס ארמני לנחות בשטחה בדרכו לסוריה. גורם רשמי בלשכת ראש הממשלה ארדואן אמר כי המטוס, שהמריא מארמניה ואמור היה לנחות בעיר חלב, עוכב בעיר ארזורום במזרח טורקיה, ונבדק על ידי הרשויות. עוד נמסר כי לאחר הבדיקה הותר למטוס להמשיך במסעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully