וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "המורדים ואל-קאעדה השתלטו על בסיס נ"מ"

ניר יהב

12.10.2012 / 16:53

אנשי אופוזיציה דיווחו כי הכוחות השתלטו על הבסיס שליד חלב ובסרטון שנטען שצולם בתוך הבסיס נראים אנשי המורדים כשהם סורקים טילים ומשגרים. 64 בני אדם נהרגו היום בסוריה

אנשי האופוזיציה הסורית מסרו כי פעילי ג'יהאד עולמי, המזוהים עם ארגון אל-קאעדה, הצליחו להשתלט יחד עם כוחות מקרב המורדים על בסיס נ"מ ליד חלב. גורמים נוספים אישרו היום (שישי) את הדיווח לסוכנות הידיעות הצרפתית ומסרו כי בסרטון שנטען כי צולם בתוך הבסיס נראים אנשי המורדים כשהם סורקים טילים ומשגרים בתוך הבסיס הסורי.

בתוך כך, האופוזיציה הסורית דיווחה כי עד כה נהרגו ברחבי סוריה 64 בני אדם. עוד טענה האופוזיציה כי הצבא הסורי החופשי הצליח להשתלט את מחסום 'מטעם אל-עז' הנמצא בכביש המהיר שבמערה אל-נעמאן שבמחוז אידליב, וכן להשתלט על כמויות גדולות של נשק ותחמושת שצבא סוריה השאיר שם. בנוסף מסרה האופוזיציה כי הצבא הסורי החופשי הצליח להרוס 61 מטוסים של צבא סוריה במהלך שבעת החודשים האחרונים, וכי הוא תיעד הריסת 53 מהם.

מורד חמוש מכוון רובה אל עבר חיילי הצבא בחלב. 10 בספטמבר, 2012. AP
בסרטון שנטען כי צולם בתוך הבסיס נראים אנשי המורדים כשהם סורקים טילים ומשגרים בתוך הבסיס הסורי. חיילי הצבא הסורי החופשי בחלב/AP

מפקד הצבא הסורי החופשי, ריאד אסעד, התראיין אתמול לעיתון הסעודי "אל-ווטן" וטען כי המורדים לא יוכלו לאבטח את מחסני הנשק של אסד, במידה וירצה לעשות בהם שימוש. "המשטר הסורי עלול לעשות שימוש בנשק הכימי אם הוא ירגיש שסופו הולך ומתקרב", הוסיף אסעד. "המשטר ינסה להצית את האזור, כפי שהוא עשה בלבנון, בטורקיה ובבחריין. יש ברשותו מטוסים וטילים, ואירן מממנת אותו. עם כל הצער, אני נאלץ לומר שבשאר אסד ינסה ללא ספק להצית את האזור. אסור לאפשר לאסד ולכנופיה שלו לעשות את הדבר הזה".

לדברי אסעד, מצב הלחימה בשטח "מתקדם היטב בחלק מהאזורים, אולם למרות הניצחונות שהשגנו בכמה אזורים, על הצבא הסורי החופשי להישאר זהיר. בחלק מהאזורים המצב רגיל ובחלק מהאזורים המצב טוב מאוד. בחומס מופעל עלינו לחץ גדול על ידי פעילות של הצבא, אולם בדמשק ובחלב המצב טוב. המצב בפרברי דמשק מצוין".

מטוס נוסעים סורי שאולץ לנחות בטורקיה. רויטרס
המטוס הסורי שאולץ לנחות באנקרה/רויטרס

עוד דווח אתמול כי חיל האוויר הסורי קיבל פקודה לזהות כל מטוס אזרחי שטס בשמי סוריה, ולאלץ כל מטוס טורקי שעובר במרחב האווירי הסורי לנחות בשדה תעופה במדינה. בדיווח בעיתון הלבנוני "א-דיאר", המזוהה עם המשטר בסוריה נכתב כי יפעלו כך בתגובה ליירוט המטוס הסורי באנקרה. עוד דווח כי חיל האוויר הסורי העלה כוננות בעקבות התקרית אתמול וביצע שלוש גיחות במהלך הלילה מעל שמי סוריה. בתוך כך, מחמוד סעיד, שר התחבורה של סוריה, האשים אתמול את טורקיה ב"פירטיות אווירית" בעקבות היירוט של המטוס. ערוץ "אל-מנאר" הלבנוני ציטט מדבריו של השר שאמר כי הצעד נתפס כ"פירטיות אווירית שסותרת את הסכמי התעופה האזרחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully