וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה תאלץ כל מטוס טורקי העובר בשטחה לנחות"

ניר יהב

11.10.2012 / 10:50

יממה לאחר שטורקיה יירטה מטוס סורי שהיה בדרכו ממוסקבה לדמשק, דיווח עיתון המזוהה עם משטר אסד כי סוריה תנהג באופן דומה. רוסיה: "לא היה ציוד צבאי רוסי על סיפון המטוס"

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

העיתון הלבנוני "א-דיאר", המזוהה עם המשטר בסוריה, דיווח הבוקר (חמישי) כי חיל האוויר הסורי קיבל פקודה לזהות כל מטוס אזרחי שטס בשמי סוריה, ולאלץ כל מטוס טורקי שעובר במרחב האווירי הסורי לנחות בשדה תעופה במדינה. זאת בתגובה ליירוט המטוס הסורי אתמול באנקרה. עוד דווח כי חיל האוויר הסורי העלה כוננות בעקבות התקרית אתמול וביצע שלוש גיחות במהלך הלילה מעל שמי סוריה. בתוך כך, מחמוד סעיד, שר התחבורה של סוריה, האשים היום את טורקיה ב"פירטיות אווירית" בעקבות היירוט של המטוס. ערוץ "אל-מנאר" הלבנוני ציטט מדבריו של השר שאמר כי הצעד נתפס כ"פירטיות אווירית שסותרת את הסכמי התעופה האזרחיים".

טורקיה, כאמור, הורתה אתמול למטוסיה שלא לעבור מעל המרחב האווירי בסוריה. כמו כן, העיתון הטורקי "מילייט" דיווח הבוקר כי טורקיה עצרה את המטוס הסורי בעקבות מידע מודיעיני שקיבלה מארצות הברית.

טורקיה אילצה מטוס סורי לנחות מחשש להעברת נשק

נמל התעופה אסנבוגה באנקרה, בירת טורקיה. AP
"לא היה נשק רוסי על המטוס". שדה התעופה אסנבוגה באנקרה/AP

במקביל אמר גורם בסוכנות ייבוא הנשק של רוסיה לסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", כי על המטוס הסורי, שהיה בדרכו ממוסקבה לדמשק ואולץ לנחות אתמול באנקרה בהוראת הרשויות בטורקיה, לא נמצא ציוד צבאי מתוצרת רוסית. "על סיפון המטוס לא היו נשק או כל סוג של מערכות או חלקים של ציוד צבאי", אמר. חלקים מהמטען של המטוס הוחרמו על ידי השלטונות בטורקיה בטרם הותר לו להמשיך לדמשק.

מטוס הנוסעים הסורי שיצא ממוסקבה ואולץ לנחות באנקרה בשל חשד כי הוא נושא נשק, המריא לפנות בוקר לדרכו. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט-אולו, אמר אמש בשידור חי בטלוויזיה הטורקית כי התקבל מידע מודיעיני, לפיו המטוס הסורי נשא מטען "שאינו אזרחי". לאחר מספר שעות, במהלכן החרימה ציוד תקשורת צבאי שנשא המטוס, אפשרה טורקיה למטוס להמשיך לדמשק.

לפי הדיווח של ערוץ הטלוויזיה הממלכתי בטורקיה TRT, מטוסי קרב ליוו את המטוס עד לנחיתתו. המטוס, איירבוס A320 ועליו 35 נוסעים, נכנס למרחב האווירי של טורקיה, ונקרא לנחות. מטוסי F-16 ליוו אותו לנמל התעופה אסנבוגה שבבירה הטורקית. ערוץ NTV דיווח כי "חיפוש יסודי" נערך במטוס וכי ככל הנראה נמצאו בו חלקי טילים. על פי הדיווחים אחרים, אמצעי תקשורת צבאיים נתפסו במטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully