וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה אילצה מטוס סורי לנחות מחשש להעברת נשק

11.10.2012 / 1:48

מטוסי קרב ליוו את המטוס שיצא מרוסיה עד לנחיתתו. שר החוץ הטורקי הבהיר כי התקבל מידע לפיו המטוס נושא מטען ”לא אזרחי”. חלק מהציוד הוחרם, והמטוס המריא לדרכו

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

מתיחות גוברת: מטוס הנוסעים הסורי שיצא ממוסקבה ואולץ לנחות באנקרה בשל חשד כי הוא נושא נשק המריא הלילה (חמישי) לדרכו. אמש אמר שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, בשידור חי בטלוויזיה הטורקית כי התקבל מידע מודיעיני, לפיו המטוס הסורי נשא מטען "שאינו אזרחי". לאחר מספר שעות, במהלכן החרימה ציוד תקשורת צבאי שנשא המטוס, אפשרה טורקיה למטוס להמשיך לדמשק.

לדברי דאווטאולו, טורקיה יכולה לפי החוק הבינלאומי לבדוק מטוסים אזרחיים, שקיים חשד כי הם נושאים נשק. דאווטאולו הבהיר כי טורקיה נחושה לעצור כל העברה של נשק למשטר הסורי דרך המרחב האווירי שלה. בנוסף לכך, הורתה טורקיה להפסיק את כל הטיסות האזרחיות אליה מסוריה.

לפי הדיווח של ערוץ הטלוויזיה הממלכתי בטורקיה TRT, מטוסי קרב ליוו את המטוס עד לנחיתתו. עוד עלה מהדיווח, כי מדובר במטוס איירבוס בטיסת A320, ועליו 35 נוסעים. כאשר נכנס המטוס למרחב האווירי של טורקיה, הוא נקרא לנחות ומטוסי F-16 ליוו אותו לנמל התעופה אסנבוגה שבבירה הטורקית. גורם במשרד החוץ הטורקי ציין כי הרשויות בדקו את המטוס.

ערוץ NTV דיווח כי "חיפוש יסודי" נערך במטוס וכי ככל הנראה נמצאו בו חלקי טילים. על פי הדיווחים אחרים, אמצעי תקשורת צבאיים נתפסו על המטוס.

מטוס נוסעים סורי שאולץ לנחות בטורקיה. רויטרס
המטוס הסורי בשדה התעופה באנקרה, הערב/רויטרס

כזכור, בימים האחרונים תקף צבא טורקיה מטרות בסוריה, בעקבות פגזים סורים ששוגרו לעבר שטח טורקיה כחלק מהלחימה הפנים-סורית בין כוחות הביטחון הנאמנים לנשיא בשאר אסד, לבין לוחמי "הצבא הסורי החופשי" שמורכב מכוחות האופוזיציה.

בתחילת השבוע הזהיר דאווטאולו כי "כל מתקפה עתידית על טורקיה, מכל מקום, תושתק". הוא קרא לנשיא סוריה לפנות את כסאו לטובת סגנו, פארוק א-שרע. לדבריו, סגן הנשיא הסורי הוא "אדם הפועל מתוך היגיון ומצפון, שלא לקח חלק בטבח במדינה".

שר ההסברה הסורי, עומרן אל זועבי, הגיב להצעת שר החוץ הטורקי, באומרו כי "אנו לא נמצאים בתקופה העותמאנית", והוסיף כי "השלטון בטורקיה מוכרח להפסיק בהרס עתיד אזרחיו".

(עדכון ראשון: 20:44)

עוד בנושא
טורקיה תקפה שוב בסוריה, שהגיבה: "לא התקופה העותמאנית"
טורקיה: "על סגנו של אסד לתפוס את מקומו"
טורקיה תקפה שוב בסוריה; "הוסכם על אזור חיץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully