וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "על סגנו של אסד לתפוס את מקומו"

שר החוץ דאווט אולו הציע להקים בסוריה ממשלה זמנית בראשות פארוק א-שרע, שהאופוזיציה תסכים לקבלו משום ש"לא לקח חלק בטבח". דיווח לא מאומת: המורדים לכדו בן דודו של אסד

על רקע חילופי האש בין המדינות, מציעה טורקיה פיתרון למשבר בסוריה: שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, קרא לנשיא סוריה בשאר אסד לפנות את כסאו לטובת סגנו – פארוק א-שרע. לדבריו, סגן הנשיא הסורי הוא "אדם הפועל מתוך היגיון ומצפון, שלא לקח חלק בטבח במדינה".

נשיא סוריה בשאר אסד עם סגנו, פארוק א-שרע, במהלך פסגת הליגה הערבית בריאד, 29 במרץ 2007. Amr Nabil, AP
"איש לא מכיר את המערכת יותר טוב ממנו". אסד וא-שרע/AP, Amr Nabil

בראיון לרשת TRT, ציין דאווט אולו כי א-שרע יוכל לתפקד היטב כנשיא זמני מאחר ש"איש לא מכיר את המערכת יותר טוב ממנו". עוד אמר השר הטורקי כי האופוזיציה הסורית נוטה לקבל את האפשרות שא-שרע, הנציג הסוני הבולט ביותר בממשלה העלאווית של אסד, יתפוס את מקומו בממשל זמני. דאווט אולו הוסיף שהוא משוכנע כי א-שרע נמצא בימים אלה בדמשק, על אף השמועות הרבות על עריקתו לכאורה, שנפוצו במהלך החודשים האחרונים.

בתוך כך, טען אתמול מנהיג סלפי בסוריה כי בן דודו של אסד, חוסאם, נלכד בידי כוחות המורדים. "חוסאם אל-אסד, בן דודו של הכלב בשאר, נתפס על ידי גדוד פארוק של הצבא הסורי החופשי", צייץ בטוויטר שייח עדנאן אל-ערור בן ה-73, "הובילו אותו כמו חזיר, כך שרוסיה ואירן יידעו מהו כוחו של העם הסורי". לא התקבל אימות לדיווח הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully