וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על סוריה: "לעולם לא נרצה לפתוח במלחמה"

4.10.2012 / 20:21

על אף המתיחות על רקע ההפגזה הסורית בארצו, שלל ראש ממשלת טורקיה את האפשרות של מלחמה עם השכנה, והסביר שהחלטת הפרלמנט לאשר פעילות צבאית מחוץ למדינה נועדה ככלי הרתעתי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

על רקע המתיחות בין טורקיה לסוריה בעקבות ירי פצצת המרגמה לתוך שטח טורקיה, אמר הערב (חמישי) ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי לעולם לא ירצה לפתוח במלחמה. כמו כן, הוא הסביר שהפרלמנט בארצו אישר פריסת כוחות צבא מחוץ לגבולות המדינה כצעד הרתעתי בלבד.

"לעולם לא נוכל לרצות בצעד כמו פתיחה במלחמה", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים, אך ציין מאידך: "הרפובליקה הטורקית היא מדינה המסוגלת להגן על תושביה ועל גבולותיה. איש לא צריך לנסות לבחון את נחישותנו בעניין זה".

בעקבות התקרית אתמול, שבה נורתה פצצת מרגמה אל תוך כפר טורקי וחמישה בני אדם נהרגו, תקף צבא טורקיה סמוך לגבול המשותף, באזור תל אבייד שבמחוז אל-רקה, כעשרה קילומטרים בתוך סוריה. גורמי אופוזיציה בסוריה דיווחו כי כמה חיילים הנאמנים לנשיא בשאר אסד נהרגו מהאש הטורקית. בהמשך גם אישר הפרלמנט הטורקי לבצע פעולות צבאיות מחוץ לגבולות המדינה, אם הממשלה תחליט שיש בכך צורך.

גי'פ עם חיילים טורקים סמוך לגבול סוריה, אוקטובר 2012. רויטרס
כוחות טורקים סמוך לגבול בעקבות התקרית, אתמול/רויטרס

גם מחלקת המדינה האמריקאית הגיבה הערב לסכסוך, ומסרה כי תגובת טורקיה על ההפצצה הסורית הייתה הולמת ומידתית. "למיטב הבנתנו, הטורקים הגיבו. הפרלמנט הטורקי גם נתן לממשלה את הסמכות להגיב שוב אם יהיו הפרות עתידיות של הריבונות הטורקיה", אמרה דוברת המחלקה, ויקטוריה נולנד. "מנקודת המבט שלנו, התגובה של טורקיה הייתה הולמת, והיא נועדה לחזק את ההרתעה על מנת שמקרים מסוג זה לא יחזרו על עצמם".

מוקדם יותר הודיע מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כי הוא "מודאג מהמתיחות הגוברת" בין סוריה לטורקיה, והזהיר כי גובר הסיכון כי העימות הארוך בסוריה יגרור את מעורבות האזור כולו – כך מסר הערב (חמישי) דוברו, מרטין נסירקי, לעיתונאים. "המזכ"ל מודאג מהמתיחות הגוברת לאורך גבול סוריה-טורקיה", אמר הדובר. "בעוד המצב בתוך סוריה הולך ומידרדר, הסיכוי לעימות אזורי והאיום על השלום והביטחון הבינלאומיים גובר גם כן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully