וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: אישה ו-4 ילדים נהרגו מפגז שנורה מסוריה

3.10.2012 / 18:30

זליגת הלחימה הפנים-סורית לשכנה מצפון מחריפה. שר החוץ הטורקי, שהצהיר כי לאנקרה "שמורה הזכות לפעול", עדכן בפרטי התקרית את מזכ"ל האו"ם, שקרא לטורקיה לשמור על איפוק

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

אישה וארבעה ילדים, בני משפחה אחת, נהרגו היום (רביעי) בטורקיה מפיצוץ פצצת מרגמה שנורתה משטח סוריה, ונחתה בעיירה אקצ'קלה הטורקית, הסמוכה לגבול בין המדינות. שמונה בני אדם נוספים נפצעו בתקרית, שעוררה זעם בקרב תושבי העיירה על זליגת הלחימה הפנים-סורית, בין כוחות הביטחון הנאמנים לנשיא אסד, לבין כוחות האופוזיציה הסורית.

נפילת פצצת מרגמה בעיירה בדרום-מזרח טורקיה. טורקיה, אוקטובר 2012. רויטרס
עשן מיתמר מעל העיירה אקצ'לקה לאחר הפיצוץ, היום/רויטרס

בהלה רבה שררה בקרב תושבי העיר הקטנה, שאוכלוסייתה מונה כ-80,000 תושבים, ורבים מהם מיהרו לאזורי הפגיעה כדי לסייע לפצועים. "זה (הפגז) פגע ממש באמצע השכונה, אישה וארבעה ילדים מאותה משפחה נהרגו", מסר לרויטרס אחמט מסורגול, ראש התחנה המקומית של הסהר האדום, שהוסיף כי הכיר את הקרבנות באופן אישי. עד ראיה אחר מסר כי בין הפצועים ישנם שלושה שוטרים, שפונות להמשך טיפול בבית חולים.

שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, שוחח לפנות-ערב עם שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, לחדר ברהימי, ועדכן בפרטי התקרית גם את מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, שביקש מטורקיה להימנע מתגובה שתגביר את המתיחות באזור. זאת, לאחר שבשבת אותת דאווטאולו על כוונותיה של טורקיה לתקוף בסוריה, במידה שאזרחיה יפגעו פעם נוספת מירי שמקורו בסוריה, כפי שאירע היום. דבריו בסוף השבוע שעבר הגיעו בעקבות שיגור פצצת מרגמה נוספת, שהביאה אותו להצהיר כי לאנקרה "שמורה הזכות לפעול".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully