וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר טורקי: "מסמכי המודיעין הסורי מפוברקים"

יועצו של ראש ממשלת טורקיה הטיל ספק רב במסמכים שפרסמה רשת "אל-ערביה", לפיהם שני טייסי קרב טורקים נשבו על ידי צבא סוריה והוצאו להורג, בתיאום עם רוסיה.

השלטונות באנקרה הכחישו אתמול (ראשון) את הדיווח ברשת "אל-ערביה", לפיו שני טייסי קרב טורקים, שמטוסם הופל בחודש יוני על ידי צבא סוריה, נשבו בידי מודיעין חיל האוויר הסורי, בתיאום עם בסיס חיל הים הרוסי הממוקם בעיר הסורית טרטוס - והוצאו להורג. איברהים קאלין, יועץ לראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ברור לכול כי המסמכים שפורסמו ב'אל-ערביה' מפוברקים". לדבריו, "מסמכים רשמיים של הממשל, בהם כתובות הוראות חסויות – לא נראים כך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מפוברק". המסמך שנשלח לכאורה מלשכת אסד למפקד הכוחות המיוחדים של צבא סוריה, ופורסם על ידי "אל ערביה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בהתייחסות ראשונה של גורם טורקי רשמי למהימנות המסמכים שהוצגו על ידי רשת הטלוויזיה הערבית, שמשדרת מאיחוד האמירויות. לטענת "אל-ערביה", כתביה חשפו מסמך מסווג שנשלח מלשכת נשיא סוריה, בשאר אסד, לעבד אל-רחמן, מפקד הכוחות המיוחדים של צבא סוריה. מהמסמך עולה כי לשכת אסד הורתה להתייחס לטייסים הטורקים כאל "שבויי מלחמה", ולהעבירם לאגף המודיעין האחראי על פעולות הצבא מחוץ לשטחי סוריה, שם נחקרו על תמיכת ממשלת טורקיה בכוחות האופוזיציה בסוריה, הפועלים נגד משטר אסד.

ארדואן: "ההיסטוריה לא תסלח לתומכי אסד"

בנוסף לכך, המסמך כולל התייחסות לאופן שבו על דמשק להגיב לתקרית. לפי הדיווח ב"אל-ערביה", במסמך נכתב כי על ממשלת סוריה לפרסם הודעת התנצלות רשמית בפני אנקרה על הפלת המטוס, על מנת להביך את ממשלת טורקיה וכדי את תמיכת דעת הקהל בעולם. בנקודה השלישית במסמך נכתב כי במקביל להתנצלות, "הורה אסד להפעיל את המחתרת הכורדית בגבול עם טורקיה, כדי לבצע פעולות צבאיות נגד צבא טורקיה ולהעביר מסר של אזהרה לשלטונות באנקרה, אם ימשיכו לתמוך בצבא הסורי החופשי".

ראש הממשלה הטורקי המשיך אתמול בקו התקיף שנקט נגד משטר אסד, ובמהלך נאום שנשא בכינוס מפלגת השלטון "החירות והצדק" (AKP) בבירה הטורקית, ביקר ארדואן את הגיבוי שמעניקות רוסיה, סין ואירן לסוריה. הוא קרא למנהיגי שלוש המדינות לשקול את הפסקת התמיכה במשטר הסורי, והזהיר כי "ההיסטוריה לא תסלח" על עמידתם מול שפיכות הדמים. "בבקשה חשבו שנית על גישתכם הנוכחית, ההיסטוריה לא תסלח לאלה שעמדו לצד המשטר האכזרי הזה", אמר ארדואן. נציגי רוסיה וסין במועצת הביטחון של האו"ם מטילים וטו באופן קבוע על החלטות גינוי למשטר בדמשק. ארדואן קרא לספק סיוע לוגיסטי לעם הסורי, הנאבק במשטר אסד, והוסיף כי ארצו מארחת כ-90 אלף פליטים סורים. רשת "אל-ערביה" דיווחה כי 120 בני אדם נהרגו אתמול בסוריה בעימותים בין מתנגדיהמשטר בדמשק לבין כוחות הצבא הנאמנים לבשאר אסד. פעילי זכויות אדם בסוריה דיווחו כי 30 בני אדם הוצאו להורג על ידי חיילי אסד בשכונת אל-אסלי שבדמשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אל-ערביה": משטר אסד אחראי לפיגוע גדול בדמשק

במסגרת פרסום המסמכים החשאיים בנוגע למשבר בסוריה, רשת "אל-ערביה" פרסמה אמש מסמכים חשאיים נוספים שהגיעו לידיה, מהם עולה כי המשטר הסורי היה מעורב באחד מהפיגועים הגדולים שאירעו בבירה דמשק לפני כמה חודשים. במסמך שפורסם, התבקשו אנשי מודיעין החוץ הסורי לבצע פיגוע על מנת לגרום לדעת הקהל העולמית לחשוב שמדובר בטרוריסטים. המסמך, שנשלח ב-8 במאי השנה, יומיים לפני הפיגוע שאירע בשכונת קזאז בבירה דמשק, ביקש ראש אגף המבצעים במנגנון מודיעין החוץ הסורי מראש אגף המודיעין האווירי לבצע פיגוע - בהוראה מלמעלה. בפיגוע נהרגו כ-40 בני אדם ונפצעו כ-200 נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully