וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן לרוסיה וסין: תמיכתן בסוריה לא תיסלח

ראש ממשלת טורקיה הזהיר את בנות בריתה של סוריה כי "ההיסטוריה לא תסלח לאלה שעמדו לצד המשטר". בנוסף, אמר כי לא ישקול את שיקום היחסים עם ישראל עד שתענה לדרישותיו

צילום: רויטרס יוטיוב עריכה: טל רזניק

(צפו במזכירת המדינה האמריקאית ובמזכ"ל הליגה הערבית מגנים את משטר אסד בסוף השבוע)

לחץ נוסף על בנות בריתה של סוריה: ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא היום (ראשון) לרוסיה, סין ואירן לשקול את הפסקת תמיכתן במשטר הסורי, והזהיר כי "ההיסטוריה לא תסלח" על עמידתן למול שפיכות הדמים. בנוסף, התייחס ליחסי טורקיה וישראל וטען כי לא ישתנו עד שישראל תיענה לדרישות טורקיה.

"בבקשה חשבו שנית על גישתכם הנוכחית. ההיסטוריה לא תסלח לאלה שעמדו לצד המשטר האכזרי הזה", אמר ארדואן בנאום בכינוס מפלגת השלטון "החירות והצדק" (AKP) באנקרה. רוסיה וסין מטילות וטו באורח קבוע על ניסיונות המערב והליגה הערבית להעביר החלטות במועצת הביטחון נגד סוריה.

במהלך נאומו קרא ארדואן לספק סיוע לוגיסטי לעם הסורי הנאבק בנשיא, בשאר אסד. הוא סיפר כי טורקיה מארחת 90 אלף פליטים סורים בשטחה. "נעשה מה שהאחווה מחייבת אותנו. נמשיך להעניק סיוע לוגיסטי (למורדים)", הבהיר.

סוריה, מועצת הביטחון, או"ם, סוזן רייס. Mario Tama, GettyImages
דיון על סוריה במועצת הביטחון של האו"ם/GettyImages, Mario Tama

ארדואן חזר על עמדותיו שניתנו בראיון לטלוויזיה הטורקית ביום חמישי. "מקור האכזבה העיקרי היא רוסיה", אמר בראיון. "שלא לדבר על להרים את קולה נגד סוריה, היא עומדת מן הצד למול הטבח". על סין אמר אז כי היא "ניצבת לצד רוסיה, ולמרות שהו ג'ינטאו אמר לי כי הם לא יטילו וטו על התכנית לאזור בטוח בפעם השלישית, הם עשו זאת בהצבעה באו"ם". בהתייחס לאירן אמר ארדואן כי עמדתה בנוגע להתקוממות נגד משטרו של אסד "בלתי ניתנת להבנה".

בנוסף, התייחס ראש הממשלה הטורקי ליחסים עם ישראל ואמר כי עמדתה של אנקרה לא תשתנה עד שישראל לא תיענה לדרישותיה. "לעולם לא נשקול את שיקום היחסים שלנו עם ישראל, עד שהיא תסיר את המצור על עזה, תתנצל בפני טורקיה ותשלם פיצויים על הרג תשעת הטורקים על המרמרה", אמר ארדואן. הוא הדגיש כי טורקיה תמשיך להעניק את תמיכתה לפלסטינים.

אתמול דווח ברשת "אל ערביה" כי "שני טייסי הפאנטום הטורקים שמטוסם הופל בידי צבא סוריה ב-22 ביוני, נשבו בידי מודיעין חיל האוויר הסורי, בתיאום עם בסיס חיל הים הרוסי הממוקם בעיר הסורית טרטוס - והוצאו להורג". הדיווח עלה ממסמך מסווג שנשלח מלשכתו של אסד לעבד אל-רחמן, מפקד הכוחות המיוחדים של צבא סוריה. רשת "אל-ערבייה", שלידיה הגיעו המסמכים, חשפה את הקשר הסורי-רוסי לאחר הפלת המטוס, במה שנראה כהסתרת המידע מטורקיה, כי שני טייסיה שרדו את הפלת מטוסם, נשבו - והוצאו להורג בידי כוחות הביטחון הסורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully