וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה ממשיכה להפגיז בסוריה: "חיילי אסד נהרגו"

ניר יהב

4.10.2012 / 8:16

לפי דיווחים בטורקיה, פגזי ארטילריה שוגרו לעבר מוצבים השייכים לצבא סוריה, לאחר ירי פצצת המרגמה שהרגה חמישה אזרחים טורקים. שליש מתושבי הכפר הטורקי שנפגע פונו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

צבא טורקיה ממשיך הבוקר (חמישי) לתקוף באזור תל אבייד שבמחוז אל-רקה, כ-10 קילומטרים בתוך סוריה - כך הודיעו גורמי ביטחון טורקיים. זאת, לאחר ירי פצצת המרגמה מסוריה, שהרגה חמישה אזרחים בכפר הטורקי אקג'קלי, סמוך לגבול. לדברי הגורמים, פצצת המרגמה נורתה מתל אבייד ולטענת פעילים באזור, כמה חיילים הנאמנים לנשיא בשאר אסד נהרגו מהאש הטורקית.

סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה כי התקיפה כללה שיגור פגזי ארטילריה לעבר מוצבים השייכים לצבא סוריה, לאורך הגבול בין שתי המדינות. על פי הדיווח, ההפגזות הטורקיות גרמו לפיצוצים עזים בצד הסורי. בנוסף, פעילי אופוזיציה סורים אמרו לרשת אל-ג'זירה שצבא טורקיה תקף גדוד תותחנים סורי בעיירה תל אבייד. עוד דווח כי שליש מתושבי הכפר הטורקי פונו מחשש שייפגעו על ידי הפגזה סורית נוספת.

נפילת פצצת מרגמה בעיירה בדרום-מזרח טורקיה. טורקיה, אוקטובר 2012. רויטרס
נפילת הפצצה בצד הטורקי/רויטרס

במקביל, כלי תקשורת טורקים דיווחו כי הפרלמנט הטורקי אמור לקיים הבוקר ישיבה, שבה הוא צפוי לדון במתן "אור ירוק" לממשלת טורקיה לפתוח במבצע צבאי בתוך סוריה. על פי החוקה הטורקית, כל פעולה צבאית מחוץ לגבולות טורקיה מחייבת אישור מוקדם של הפרלמנט.

מלבד זאת, בכירים טורקים, שצוטטו הבוקר בעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון, הביעו "זעם רב" על הירי הסורי אתמול ורמזו כי יגיבו "בעוצמה". גורם טורקי המקורב לראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן אמר לעיתון כי המשטר הסורי "יבין בקרוב את מהות התגובה הטורקית. אנקרה יודעת כיצד להגיב ומתי להגיב. הפעם התגובה תהיה קשה. צבא טורקיה כבר תגבר כוחות באזור הגבול".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אזור העימות בגבול טורקיה-סוריה

בעקבות האירועים התכנסו אמש שגרירי נאט"ו לפגישה דחופה, בה קראו לסוריה לסיים את "ההפרות המבישות של החוק הבינלאומי" ואת "הפעולות התוקפניות" נגד טורקיה, החברה בברית נאט"ו. "כל המדינות החברות בברית מגנות את שיגור הפצצה, שמהווה סיבה לדאגה ממשית", הוסיפו.

"אנו עומדים לצד בת בריתנו, טורקיה", נמסר בהודעת הבית הלבן, שגינה בחריפות את ההפגזות הסוריות בגבול טורקיה. "כל המדינות האחראיות מחויבות להבהיר כי על אסד לזוז הצידה, ולהכריז על הפסקת אש שלאחריה יתאפשר מעבר השלטון", אמר דובר הבית הלבן, טומי ויטור.

לאחר המתקפה מסרה ממשלת סוריה כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות שיגור הפצצה לשטח טורקיה. כמו כן, מסרה הממשלה את תנחומיה למשפחות ההרוגים. מוקדם יותר עדכן שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו את מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, באשר לפרטי התקרית. כמו כן, שוחח דאווטאולו בנושא גם עם שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, לחדר ברהימי.

בתגובה לאירוע, קרא באן קי-מון לסוריה לכבד את גבולותיהן של שכנותיה. באן הוסיף כי פצצת המרגמה ששוגרה ממחישה כיצד הקונפליקט פוגע באזרחי סוריה. כמו כן, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ציינה כי היא "זועמת" בעקבות התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully