וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: טורקיה הפציצה בסוריה בתגובה לנפילות בשטחה

ניר יהב

3.10.2012 / 23:43

מלשכת ארדואן נמסר כי טורקיה הפגיזה מטרות בסוריה בתגובה להתפוצצות פצמ"ר סורי בשטחה, בה נהרגו חמישה בני אדם. לא ידוע על נפגעים. חברות נאט"ו גינו בחריפות את סוריה

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

טורקיה תקפה הערב (רביעי) מספר מטרות בסוריה בתגובה לנפילת פצצת מרגמה סורית בשטחה מוקדם יותר היום, כך נמסר בהודעה רשמית מלשכתו של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן. המועצה הלאומית הסורית, הגוף שמאגד תחתיו את כל גורמי האופוזיציה, אישרה כי טורקיה תקפה מספר יעדים באזור תל אבייד. עד כה לא דווח על נפגעים.

בנפילת הפצצה בטורקיה היום נהרגו לפחות חמישה בני אדם, אישה וארבעה ילדים. לדברי ארדואן, המתקפה הסורית לתוך שטח טורקיה "חייבה את כוחותינו המזוינים להגיב באופן מיידי".

בעקבות האירועים התכנסו שגרירי נאט"ו לפגישה דחופה, בה קראו לסוריה לסיים את "ההפרות המבישות של החוק הבינלאומי" ואת "הפעולות התוקפניות" נגד טורקיה, החברה בברית נאט"ו. "כל המדינות החברות בברית מגנות את שיגור הפצצה, שמהווה סיבה לדאגה ממשית", הוסיפו.

טורקיה: אישה ו-4 ילדים נהרגו מפגז שנורה מסוריה

נפילת פצצת מרגמה בעיירה בדרום-מזרח טורקיה. טורקיה, אוקטובר 2012. רויטרס
אזור נפילת פצצת המרגמה, היום/רויטרס

"אנו עומדים לצד בת בריתנו, טורקיה", נמסר בהודעת הבית הלבן, שגינה בחריפות את ההפגזות הסוריות בגבול טורקיה. "כל המדינות האחראיות מחויבות להבהיר כי על אסד לזוז הצידה, ולהכריז על הפסקת אש שלאחריה יתאפשר מעבר השלטון", אמר דובר הבית הלבן, טומי ויטור.

לאחר המתקפה מסרה ממשלת סוריה כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות שיגור הפצצה לשטח טורקיה. כמו כן, מסרה הממשלה את תנחומיה למשפחות ההרוגים. מוקדם יותר עדכן שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו את מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, באשר לפרטי התקרית. כמו כן, שוחח דאווטאולו בנושא גם עם שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, לחדר ברהימי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בסוף השבוע טורקיה הזהירה: "נשיב אש"

בתגובה לאירוע, קרא באן קי-מון לסוריה לכבד את גבולותיהן של שכנותיה. באן הוסיף כי פצצת המרגמה ששוגרה היום מטורקיה לסוריה ממחישה כיצד הקונפליקט פוגע באזרחי סוריה. כמו כן, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ציינה כי היא "זועמת" בעקבות התקרית.

בשעות אחר הצהריים דווח על התפוצצות פצצת מרגמה שנורתה משטח סוריה באזור הגבול בטורקיה. על פי הדיווח, במתקפה נהרגו חמישה בני אדם - אישה וארבעה ילדים. כמו כן, לפחות תשעה בני אדם נפצעו באורח קשה.

תקריות דומות של נפילות פצצות סוריות בשטח טורקיה אירעו מספר פעמים בתקופה האחרונה. במהלך סוף השבוע האחרון הבטיח שר החוץ דאווטאולו, כי המתקפה הבאה לא תעבור בשתיקה. על פי כלי התקשורת המקומיים, דאווטאולו ציין כי לאנקרה "שמורה הזכות לפעול" בתגובה למתקפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully