וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן הסיגה מאות לוחמי משמרות המהפכה מסוריה"

הסגת 275 הלוחמים, שייתכן כי נבעה מהחרפת המשבר הכלכלי באירן, עשויה להתפרש כסימן להיחלשות האמון באסד. מסמך סורי שהודלף מאשש את הדיווחים כי חיזבאללה סייע למשטר בדמשק

אירן הסיגה בשבוע שעבר 275 לוחמי משמרות המהפכה שפעלו בחשאי בסוריה, כך מדווח הבוקר (ראשון) ה"סאנדיי טיימס". על פי הדיווח, הלוחמים משתייכים ל"יחידה 400" של כוח קודס, השלוחה של משמרות המהפכה מחוץ לגבולות אירן, שאנשיה נלחמים במורדים הסונים לצד כוחותיו של נשיא סוריה, בשאר אסד.

נשיא סוריה בשאר אסד יחד עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בטקס בטהרן, אוקטובר 2010. Vahid Salemi, AP
הסגת הכוחות עשויה להתפרש כסימן לקרע ביחסים. אסד ואחמדינג'ד בטהרן, אוקטובר 2010/AP, Vahid Salemi

הסגת הכוחות עשויה להתפרש כסימן להיחלשות האמון של ההנהגה האירנית ביכולתו של אסד לשרוד את ההתקוממות בארצו. כמו כן, ייתכן כי גם המשבר הכלכלי הפוקד את אירן תרם להחלטה להסיג את הכוחות; בתקופה האחרונה מתמודד המשטר בטהרן עם הפגנות מחאה גוברות והולכות, עקב צניחת ערכו של המטבע המקומי ומחירי המזון המאמירים בשל הסנקציות של האו"ם.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ונשיא סוריה בשאר אסד בביקור רשמי בדמשק, פברואר 2010. רויטרס
מן המסמך עולה כי חיזבאללה סייע באופן פעיל למשטרו של אסד להתמודד עם ההתקוממות בארצו. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה ואסד בדמשק, פברואר 2010/רויטרס

בתוך כך, בסוף השבוע דיווחה רשת "אל ערביה" על הדלפתו של מסמך מסווג של הממשל הסורי המציין את הגעתם של 250 לוחמי חיזבאללה לעיר חלב שבסוריה אשתקד. מן המסמך עולה כי חיזבאללה סייע באופן פעיל למשטרו של אסד להתמודד עם ההתקוממות בארצו. עד כה הכחיש הארגון, מבעלי בריתו של המשטר בדמשק, מעורבות כלשהי במלחמת האזרחים בסוריה. הארגון אף נמנע מלהתייחס לסרטון וידיאו שפרסמה הרשת באוגוסט, שבו נראה בכיר חיזבאללה שבוי בידי כוחות המורדים בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully