וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל חיזבאללה לשעבר: "על נסראללה להתנער מאסד"

סובחי טופיילי, הראשון שעמד בראש הארגון השיעי, קורא להנהגה הנוכחית להתייצב לצד המורדים הסונים בסוריה, מתוך מחשבה על היום שאחרי נפילת אסד, שמא תעמוד בינם ובין ישראל

"ההנהגה השיעית בלבנון חייבת להימנע מאימוץ מדיניות שתמיט עליה בחירה בין תבוסה - לברית עם ישראל", כך נשמע אמש (שישי) בראיון לרשת "אל-ערביה" שיח' סוחבי טופיילי, מי שעמד בראש חיזבאללה ופונה כעת למזכ"ל הנוכחי, חסן נסראללה, לעמוד לצד כוחות האופוזיציה הסונים בסוריה, מתוך מחשבה על היום שאחרי נפילת שלטונו העלאווי של הנשיא בשאר אסד.

תצלומים שהפיצה סוכנות הידיעות הסורית מזירת הפיגוע המשולש בחלב. 3 באוקטובר 2012. AP
"סוריה חותרת למלחמה שתהפוך אותה לעיי חורבות". פיגוע משולש במרכז העיר חלב, השבוע/AP

חיזבאללה הוקם בשנת 1982 וטופיילי היה המזכ"ל הראשון. בשנת 91' הוא סולק מהנהגת הארגון בשל התנגדותו להשתתפות בבחירות בלבנון, והוחלף בעבאס מוסאווי שחוסל שנה לאחר מכן בידי חיל האוויר הישראלי. חיסולו של מוסאווי הכשיר את הקרקע למינויו של המזכ"ל השלישי והנוכחי, חסן נסראללה.

בראיון התרה טופיילי בחיזבאללה לשקול את עמדתו הפוליטית מול סוריה, כדי להימנע מעימות בין הפלגים השונים באזור. לדבריו, לא ייתכן שההנהגה השיעית בלבנון תתמוך ותשתתף בפשעים החמורים שמתבצעים נגד העם הסורי.

"עלינו לכבות השריפה ולא להיות חלק מהמלבים אותה"

"צריך לשקול מחדש את הזיקה למשטר הסורי בזמן שבמדינה מתחוללת מלחמת אזרחים. מלחמה בין הפלגים הדתיים השונים בסוריה ובלבנון יכולה להוביל לתוצאה בלתי-רצויה. אני דורש כי הם ישקלו מחדש את היחסים עם הממשלה – אל תצטרפו למה שמתרחש בסוריה. זהו פשע משמעותי נגד העם הסורי". לדבריו, "עלינו לפעול לכיבוי השריפה, ולא להיות חלק מהגורמים שמלבים אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ונשיא סוריה בשאר אסד בביקור רשמי בדמשק, פברואר 2010. רויטרס
"על חיזבאללה לפעול לכיבוי השריפה, ולא להיות חלק מהגורמים שמלבים אותה". מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה בפגישה עם אסד, פברואר 2010/רויטרס

בהמשך הכחיש טופיילי כי יצר קשר עם הנהגת כוחות האופוזיציה בסוריה. לדבריו, הוא מסייע למורדים בנאומיו ועל ידי הענקת מקלט לפליטים. טופיילי אף הצהיר כי המיעוטים השונים בסוריה אינם צריכים לתמוך במשטר שהורג את בני עמו באמצעות מטוסים וטנקים. "סוריה חותרת לקראת מלחמה שתהפוך אותה לעיי חורבות", המשיך טופיילי, "מדינה עלאווית לא תתקיים בסוריה. זה בלתי אפשרי. כל מדינות ערב יתנגדו לחלוקת סוריה".

לדברי המזכ"ל לשעבר, מה שימנע את התפשטות הלחימה לתוך לבנון הוא חוסר האונים של הסונים בלבנון מול מערך חיזבאללה. עוד הדגיש טופיילי כי על הארגון למצוא מכנה משותף עם כוחות האביב הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully