וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 פעילי חיזבאללה נהרגו בפיצוץ במעוז הארגון

ניר יהב

3.10.2012 / 17:30

הארגון אישר כי שלושה מפעיליו נהרגו בפיצוץ ליד בעלבכ בעומק לבנון. לטענת חיזבאללה, מדובר בפיצוץ נפלי תחמושת ישראלית ישנה שאוחסנה. בישראל סירבו להגיב לדבר הפיצוץ

לפחות שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו הבוקר (רביעי) בסדרה של כמה פיצוצים באזור העיר בעלבכ שבבקעת הלבנון, לא רחוק מהגבול הסורי. בהודעה שמסר הארגון נכתב כי הפיצוץ אירע במחסן של נשק ותחמושת ישראלית שנמצאה. "נטפל בהשלכות האירוע בשיתוף פעולה עם הגורמים הנוגעים בדבר", נמסר עוד בהודעת הארגון הלבנוני. תחילה דווח כי בפיצוץ נהרגו תשעה בני אדם, אולם מאוחר יותר דיווחה תחנת רדיו לבנונית כי למעשה מניין ההרוגים ירד ועומד על שלושה בלבד - לאחר שמספר נעדרים שנספרו כהרוגים נמצאו בחיים. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הפיצוצים נשמעו גם בין הכפרים נבי שית ואל-חדר.

מקום הפיצוץ בלבנון

צבא לבנון הטיל סגר על האזור ופתח בחקירה לבירור נסיבות הפיצוץ. אזור הבקעה מצוי בשליטת ארגון חיזבאללה, ורבים מפעיליו מאחסנים כלי נשק ואמצעי חבלה בבתי התושבים. לפי דיווחים נוספים, פעילי הארגון מנהלים בעצמם את החקירה, ואינם מתירים לצבא להתקרב למקום.

חיזבאללה נוטה להאשים את ישראל באחריות לפיצוצים בשטח לבנון. לפני חודשיים טענה רשת הטלוויזיה "אל-מנאר", המזוהה עם הארגון, כי ישראל השמידה מתקן מסווג שהושתל על גבי כבל ששימש את הארגון לתקשורת בדרום המדינה.

במערכת הביטחון סירבו להתייחס לדבר הפיצוץ, אך גורם ביטחוני בכיר אמר היום כי חיזבאללה ממשיך להקים מחסני נשק בלב הכפרים בדרום לבנון. הגורם אמר כי "חיזבאללה פועל בניגוד להסכם 1701 שנחתם אחרי מלחמת לבנון השנייה, במסגרת הפסקת האש, ומקים מחסני נשק בלב אוכלוסייה אזרחית. הפיצוץ המסתורי הזה מצטרף למספר פיצוצים במחסני נשק של חיזבאללה בשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully