וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה ערך תרגיל בהשתתפות 10,000 פעילים"

ניר יהב

23.8.2012 / 11:01

גורמים המוגדרים "מהימנים" מסרו לעיתון הלבנוני "אל-ג'ומהוריה", כי הארגון דימה כיבוש שטחים בגליל, בתרגיל עליו פיקח נסראללה, לצד קצינים ממשמרות המהפיכה באירן

דובר צה"ל

ארגון חיזבאללה קיים בשבוע שעבר תרגיל ענק בהשתתפות עשרת אלפים מפעילי הארגון, שדימה בין היתר כיבוש אזורים בגליל העליון – כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הלבנוני "אל-ג'ומהוריה", מפי גורמים המוגדרים "מהימנים". לדבריהם, התרגיל בוצע במשך שלושה ימים רצופים, והוא היה "התרגיל הגדול ביותר בהיסטוריה של חיזבאללה", בו מרבית המשתתפים היו פעילי היחידות המיוחדות. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר, כשגם חיזבאללה לא פרסם התייחסות רשמית לתרגיל.

"פעילי חיזבאללה תרגלו לא רק דרכי לחימה או דרכים להגן על הכפרים האסטרטגיים בדרום לבנון, אלא נגע גם באפשרות של כיבוש הגליל העליון שבתוך ישראל. זאת לאחר שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה קרא לארגון בעבר להיערך לרגע זה", מסרו המקורות. עוד אמרו כי רוב התרגיל התבצע באזור הבקעה, משום שלפי כל ההערכות, שם צפויה להתקיים "אם כל המערכות" בין ישראל לחיזבאללה.

הגורמים מסרו עוד כי כמות גדולה של צעירים שגילם נע בין 16 ל-20 השתתפו בתרגיל. "אלה צעירים שלא השתתפו במלחמת לבנון השנייה בגלל גילם הצעיר", הוסיפו. לטענתם, התרגיל התמקד באותם צעירים: "הם אומנו להשתמש בנשק נגד שריון". לדבריהם, חיזבאללה מתכוון להרחיב את המקומות שבהם הוא עורך את תרגיליו. "התרגיל הזה כלל אזורים רבים, ויש אפילו מידע שלפיו נסראללה עצמו פיקח אישית על חלק מהתרגיל, לצד קצינים ממשמרות המהפכה באירן", נמסר.

"נסראללה פיקח אישית על חלק מהתרגיל"

לפי הגורמים, חיזבאללה הקים מספר בונקרים במספר כפרים במארון א-ראס, עייתא א-שעב ובינת ג'ביל, כשבמקביל, מספר בכירים בארגון החלו בהכנות "לרגע המכריע", דהיינו למלחמה עם ישראל, ובין היתר הם שינו מקומות מגורים ושינו את תנועותיהם היומיומיות. הגורמים מסרו במקביל כי כאלפיים מפעילי הארגון נמצאים כעת באירן ומשתתפים באימונים של משמרות המהפכה. "בין היתר נערכים האימונים באזור אל-אהואז", נמסר.

מלחמת לבנון השנייה. GettyImages
התרגיל התמקד בפעילים צעירים שלא השתתפו במלחמת לבנון השנייה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully