וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה תקפה שוב בסוריה, שהגיבה: "זו לא התקופה העותמאנית"

8.10.2012 / 16:14

פגז סורי נוסף שהתפוצץ בשטחה הביא את טורקיה להגיב, ביום השישי ברצף, לירי מסוריה. שר המידע הסורי התייחס לקריאה באנקרה להחלפת אסד, ואמר כי "טורקיה הורסת עתיד אזרחיה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צבא טורקיה תקף היום (שני) מטרות ברחבי סוריה, בתגובה לפצצת מרגמה שנורתה משטח סוריה והתפוצצה באזור הכפרי חטאי שבדרום המדינה - כך מסר גורם רשמי באנקרה. זהו היום השישי ברצף בו תוקפים הטורקים את שכנתם מדרום, בעקבות פגזים סורים ששוגרו כחלק מהלחימה הפנים-סורית בין כוחות הביטחון הנאמנים לנשיא בשאר אסד, לבין לוחמי "הצבא הסורי החופשי" שמורכב מכוחות האופוזיציה.

שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, הזהיר אתמול כי "כל מתקפה עתידית על טורקיה, מכל מקום, תושתק". כמו כן, הוא קרא לנשיא סוריה לפנות את כסאו לטובת סגנו, פארוק א-שרע. לדבריו, סגן הנשיא הסורי הוא "אדם הפועל מתוך היגיון ומצפון, שלא לקח חלק בטבח במדינה". בתוך כך, הגיב היום שר ההסברה הסורי, עומרן אל זועבי, להצעת שר החוץ הטורקי, באומרו כי "אנו לא נמצאים בתקופה העותמאנית", והוסיף כי "השלטון בטורקיה מוכרח להפסיק בהרס עתיד אזרחיו".

פצצת מרגמה נורתה מסוריה: לפחות 3 נהרגו. רויטרס
הפגז שהעלה את המתיחות. העיירה אקצ'אקלה, בשבוע שעבר/רויטרס

בתוך כך, נשיא טורקיה, עבדוללה גול, קרא היום לקהילה הבינלאומית להתערב במשבר הפוקד את סוריה, לאור המשך הירי מסוריה לעבר ארצו. גול אמר כי במדינה השכנה התממש "התרחיש הגרוע ביותר" והוסיף כי השלטונות באנקרה ימשיכו להגן על גבולות המדינה.

פגז סורי שנורה אתמול מסוריה נחת בעיירה אקצ'אקלה, הסמוכה לגבול, אותה עיירה בה נהרגו ביום רביעי שעבר חמישה אזרחים טורקים - ארבעה ילדים ואישה - בהפגזה שהעלתה את המתיחות בגבול בין שתי המדינות. בתגובה, פתחו כוחות צבא טורקיה באש ארטילרית לעבר סוריה, אולם לא דווח על נפגעים כתוצאה מירי הפגזים מטורקיה, שנחתו סמוך לעיירה הסורית תל אבייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully