וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המתיחות, אסד הבהיר: "העם הטורקי אינו אויב"

ניר יהב

11.10.2012 / 14:08

על רקע עיכוב המטוס הסורי באנקרה, הבהיר נשיא סוריה כי ארצו נמצאת במשבר עם ממשלת טורקיה, לא עם אזרחיה. על חילופי האש בגבול אמר: "יש לחקור אם המורדים אחראים לירי"

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (חמישי) כי היחסים בין ממשלת סוריה לבין ממשלת טורקיה הם שנתונים במשבר, ולא היחסים בין העמים. בראיון שהעניק לעיתון הטורקי "אידינליק" אמר אסד: "אין לנו שום בעיה עם העם הטורקי או עם החיילים הטורקים. אנו לא מפגינים שום איבה כלפי טורקיה. תמיד נהגנו כלפיה בצורה ידידותית. יש לנו בעיה עם הממשלה הטורקית, ובשל עמדותיה אנו סובלים מבעיות לאורך הגבול עמה".

אסד גילה כי החקירה בנושא הירי הסורי לעבר הכפר הטורקי בשבוע שעבר, שבמהלכו נהרגו חמישה אזרחים טורקים, "עדיין מתנהלת" - וציין כי יש לבדוק היטב אם כוחות המורדים בסוריה הם אלו שירו את הפגז התועה. "לצורך כך אנו זקוקים לשיתוף פעולה בין שתי הממשלות. אנו קוראים לפתוח חקירה משותפת תוך הסתייעות במומחים שיחשפו את האמת", אמר.

טורקיה אילצה מטוס סורי לנחות מחשש להעברת נשק

מטוס נוסעים סורי שאולץ לנחות בטורקיה. רויטרס
"יש לנו בעיה עם הממשלה הטורקית, ובשל עמדותיה אנו סובלים מבעיות לאורך הגבול עמה". המטוס שאולץ לנחות באנקרה, אתמול/רויטרס

לדברי אסד, טורקיה וסוריה חייבות לנהל דיאלוג בנושא הטעויות שהן מבצעות וכך לפתור את הבעיות ביניהן. עוד אמר כי ארצו אינה נושאת באחריות להפסקת הדיאלוג בין דמשק לאנקרה, והוסיף כי היעדר ערוצי משא ומתן בין שתי המדינות "משפיע לרעה על היחסים בינינו".

דבריו של אסד נאמרו על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בין שתי המדינות, שעלתה אתמול מדרגה נוספת עם עיכובו של מטוס נוסעים סורי בטורקיה. המטוס, שהמריא מרוסיה לדמשק, אולץ לנחות באנקרה לבדיקה בעקבות דיווח מודיעיני לפיו נשא "ציוד לא אזרחי" - כך הודיע אתמול שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט-אולו.

לאחר מספר שעות הותר למטוס להמשיך במסעו, כאשר על פי מספר דיווחים הוחרם מסיפונו ציוד תקשורת צבאי. כמו כן, ערוץ NTV הטורקי דיווח כי במטוס נמצאו ככל הנראה חלקי טילים. על פי דיווח שפורסם בעיתון הטורקי "מילייט", המידע הראשוני אודות המטען החשוד הועבר מארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully