וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופרדו בלידתם? המורדים לכדו טייס הדומה לאסד

ניר יהב

17.10.2012 / 10:40

"הצבא הסורי החופשי" הודיע כי שני טייסים נתפסו כאשר צנחו לאחר שמטוסם נפגע מירי הכוחות בפרברי חלב. למרבה ההפתעה, לאחד הטייסים תווי פנים דומים לנשיא הסורי

אנשי "הצבא הסורי החופשי", המיליציה החמושה של האופוזיציה הסורית, לכדו אתמול (רביעי) שני טייסים מצבא סוריה, אחד מהם דומה באופן מפתיע לנשיא סוריה, בשאר אסד. המיליציה הודיעה כי שני הטייסים נתפסו לאחר שהצליחו להפיל את מטוסם בפרברי חלב, שבצפון המדינה. "הצבא הסורי החופשי" לא מסר את שמו של הטייס הסורי הדומה לנשיא אסד, אולם הוא מסר כי דרגתו היא "נקיב" - דרגה המקבילה לסרן בצה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המטוס הופל באזור חלב. הטייס ואסד/מערכת וואלה, צילום מסך

בסאם דאדה, היועץ הפוליטי של "הצבא הסורי החופשי", אמר לסוכנות ידיעות הטורקית "אנטוליה" כי צבא המורדים הצליח להפיל את מטוס המיג של הטייסים הסורים באמצעות ירי תותחים. "שני הטייסים קפצו עם מצנחיהם מהמטוס לאחר שנפגע. מסוקים של צבא סוריה חגו מעל האזור שבו הם נחתו בניסיון למנוע מהצבא הסורי החופשי להתקרב אליהם. אולם חיילי המורדים הגיעו למקום ותפסו אותם".

אתמול דיווחו מקורות בכוחות האופוזיציה כי ארגוני המורדים הסכימו על הקמת הנהגה מאוחדת שתאבק בשלטונו של אסד. ההסכמה באה עקב לחצים שהפעילו עליהם תומכים השוהים מחוץ לסוריה. ההחלטה התקבלה לפני מספר ימים על ידי עשרות גורמים מארגוני המורדים, בתקווה להגביר את התיאום הצבאי ולקבל סיוע רב יותר בנשק מגורמים התומכים בהם. "הסיכום הושג, רק צריך לחתום עליו", אמר אחד המורדים.

בתוך כך, הבהיר אמש דובר משרד החוץ בסוריה, ג'יהאד מקסידי, כי הממשלה הסורית מעוניינת לבחון אפשרות של הפסקת אש בין כוחות הצבא והמורדים. "כדי להצליח בכל יוזמה, צריך שני צדדים", אמר מקסידי. "אנו מעוניינים בבחינת האפשרות ומצפים להיפגש עם שליח האו"ם לחדר ברהימי כדי לשמוע מה עמדתן של מדינות שונות ששוחחו עמו בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully