וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "המורדים בסוריה פוצצו מסוק של הצבא באוויר"

בסרטון שפרסמו לוחמי "הצבא הסורי החופשי" נראה מסוק מתפוצץ ועולה באש במחוז אידליב. שליח האו"ם שב וקורא להפסקת אש. במקביל, חודשו חילופי האש בין טורקיה לסוריה בגבול

צילום: צילום חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

לאחר מספר ימים של שקט יחסי, חודשו הערב (רביעי) חילופי האש בין צבאות סוריה וטורקיה. הרשויות בטורקיה הודיעו כי בעקבות פגז סורי שנחת במחוז חתאי שבטורקיה, סמוך לגבול עם סוריה, השיבו הכוחות הטורקיים אש לעבר הגבול. על פי ההודעה, איש לא נפגע מנחיתת הפגז הסורי. עוד נמסר, כי הכוחות הטורקיים השיבו את האש מבסיס צבאי הנמצא בסמוך לגבול.

הגבול בין טורקיה לסוריה סמו לתל אבייד, אוקטובר 2012. רויטרס
הצבא הטורקי הגיב לנחיתת הפגז הסורי בשטח המדינה/רויטרס

בתחילת השבוע הודיעה טורקיה כי היא אוסרת על כל המטוסים הסוריים לעבור בשטחה האווירי. מקור במשרד החוץ באנקרה שהתבקש לפרט את מהות ההחלטה, אמר כי האיסור תקף גם לטיסות אזרחיות והוסיף כי טורקיה ממילא אוסרת זה זמן רב על מטוסים צבאיים של סוריה להתקרב לשטחה או לנחות בו.

בעקבות ההודעה אילצה טורקיה ביום שני מטוס ארמני, שהיה בדרכו לסוריה, לנחות בשטחה. גורם רשמי בלשכת ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי המטוס שהמריא מארמניה ואמור היה לנחות בעיר הסורית חלב, עוכב בעיר ארזורום במזרח טורקיה ונבדק על ידי הרשויות. עוד נמסר כי לאחר הבדיקה הותר למטוס להמשיך במסעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"חלק מהמורדים טוענים שהם עשו שימוש בטילים נגד מטוסים". יירוט המסוק באידליב, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

במקביל, נמשכו היום העימותים בין צבא סוריה, הנאמן לנשיא בשאר אסד, ל"צבא הסורי החופשי", גוף האופוזיציה הגדול של המורדים בסוריה. סרטון שפרסמו אנשי "הצבא הסורי החופשי" באתר יו-טיוב מתעד, לטענתם, יירוט מסוק של צבא סוריה בשמי מערת א-נעמן שבמחוז אידליב. בסרטון נראה המסוק מתפוצץ ועולה באש שניות לאחר היירוט. לדברי ראש הארגון הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל-איברהים, "חלק מהמורדים טוענים שהם עשו שימוש בטילים נגד מטוסים".

שליח האו"ם: "הפסקת אש בחג הקורבן"

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, לחדר ברהימי, שב וקרא היום להפסקת אש זמנית בין הצדדים, אשר לדבריו, יכולה לסמל צעד קטן לעבר הגעה לפתרון מלחמת האזרחים המתנהלת במדינה זה 19 חודשים. הרשויות בסוריה קיבלו את הצעתו של ברהימי להפסקת אש במהלך חג הקורבן (עיד אל-אדחא) אשר מתחיל בשבוע הבא ונמשך ארבעה ימים, אך הבהירו כי שני הצדדים צריכים להתחייב לכבד את המהלך.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, אמר אף הוא היום כי הוא תומך בהפסקת אש בסוריה במהלך חג הקורבן. בסוכנות הידיעות האירנית "אירנא" נכתב עוד כי אחמדינג'ד הוסיף כי לדעתו רק קיום בחירות חופשיות יוביל לפתרון המשבר בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully