וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: פרישת אסד מרצון לא אפשרית עוד בסוריה

20.10.2012 / 17:59

שר החוץ דאווטאולו אמר כי העברת השלטון בסוריה כפי שהתאפשר בתימן הייתה נכונה לסוריה לפני 9 חודשים. "בשל התפתחויות האחרונות, הצטמצם המקום ליישום פתרונות כאלה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל , קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: טורקיה אילצה מטוס בדרך לסוריה לנחות בשטחה ביום שני)

על רקע החרפת היחסים בין המדינות, שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, אמר היום (שבת) כי החלפת השלטון בסוריה בדרכים של שלום והסכמה אינה אפשרית עוד. "הפתרון התימני היה מתאים לסוריה לפני תשעה חודשים", אמר דאווטאולו בהתכוונו להעברת השלטון בתימן, שאפשרה לנשיא עלי עבדאללה סאלח להתפטר.

שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, בראיון באולפן רשת TRT, 24 ביוני 2012. רויטרס
"לכל מדינה יש את הנסיבות המיוחדות שלה". דאווטאולו/רויטרס

"היום, בגלל שלכל מדינה יש את הנסיבות המיוחדות שלה ובהתחשב בהתפתחויות האחרונות בזירה הסורית, כולל שימוש בארטילריה והפגזת הערים בידי חיל האוויר, הצטמצם המקום ליישם פתרונות כאלה", הסביר דאווטאולו במסיבת עיתונאים עם מקבילו התימני.

טורקיה אילצה מטוסים בדרכם לסוריה לנחות בשטחה

בשבועות האחרונים התערערו היחסים בין טורקיה לסוריה, שכללו חילופי אש והפצצות הדדיות באזור הגבול בין המדינות, בעקבות גלישת מלחמת האזרחים בסוריה לשטחי טורקיה. ביום רביעי, הודיעו הרשויות בטורקיה כי בעקבות פגז סורי שנחת במחוז חתאי שבטורקיה, סמוך לגבול עם סוריה, השיבו הכוחות הטורקיים אש לעבר הגבול. על פי ההודעה, איש לא נפגע מנחיתת הפגז הסורי. עוד נמסר, כי הכוחות הטורקיים השיבו את האש מבסיס צבאי הנמצא בסמוך לגבול.

בתחילת השבוע הודיעה טורקיה כי היא אוסרת על כל המטוסים הסוריים לעבור בשטחה האווירי. מקור במשרד החוץ באנקרה שהתבקש לפרט את מהות ההחלטה, אמר כי האיסור תקף גם לטיסות אזרחיות והוסיף כי טורקיה ממילא אוסרת זה זמן רב על מטוסים צבאיים של סוריה להתקרב לשטחה או לנחות בו.

בעקבות ההודעה אילצה טורקיה ביום שני מטוס ארמני, שהיה בדרכו לסוריה, לנחות בשטחה. גורם רשמי בלשכת ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי המטוס שהמריא מארמניה ואמור היה לנחות בעיר הסורית חלב, עוכב בעיר ארזורום במזרח טורקיה ונבדק על ידי הרשויות. עוד נמסר כי לאחר הבדיקה הותר למטוס להמשיך במסעו.

מנגד, עיתון לבנוני המשמש שופר למשטר בדמשק דיווח באחרונה כי טייסי חיל האוויר של סוריה קיבלו הוראה להנחית כל מטוס טורקי שיטוס בשמי סוריה. פירוק קשרי האוויר בין סוריה לטורקיה הוא שלב נוסף במתיחות המדינית והצבאית בין שתי השכנות. בשבוע שעבר, טורקיה אילצה מטוס סורי לנחות בשטחה, מפני שלטענתה, נמצאו בבטנו אמצעי לחימה רוסיים, שהיו בדרכם לדמשק. לפי טענת הרוסים, המטוס הוביל רק מכ"ם ואמצעים שונים להפעלתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully